جوانمرد : هر آنچه آقایان از ریزش مو باید بدانند

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
سلام کاربران محترم

@پسر_جوانمرد سعی میکنه اگه مطلبی در وبلاگ جدیدش به آدرس worldbook.blogix.ir منتشر میکنه در سایت مادران هم تاپیکش رو بزنه.مطالب هم کپی از سایتهای مختلف مخصوصا خبریه با ذکر منبع منتشر میکنم.در وبلاگم هر مطلبی پست میذارم و کپی هستش اخلاق و شرع حکم میکنه منبع رو ذکر کنیم.ان شاءالله که مفید واقع بشه و به درد بخوره. جوانمرد که در قید و بند عناوین کاربری طلایی و برتر و.. نیست و اصلا برام مهم نیست حتی برای پول هم حاضر نیستم در هر تاپیکی پست بذارم.بیشتر دوست دارم پستی بذارم که کمک کننده و راهگشا و یا مفید باشه.وبلاگی که در امضامه برای ارتباط با کاربرانه مخصوصا بالای صفحه وبلاگم قسمت تماس با من که مثل چالش ناشناس میتونید به صورت یکطرفه مطلب ،انتقاد،سوال و پیشنهادی دارید مطرح بفرمایید.اسم کاربری هم نگفتید مهم نیست و احتیاجی هم نیست ایمیل واقعیتون رو در قسمت تماس با من بگید.هر ایمیلی حتی چرت و همینجوری بنویسید و پیام بدید قبول میکنه و پیام ارسال میشه در قسمت پیامهای وبلاگم و میتونم بخونم و لازم شد اینجا تاپیک میزنم جواب میدم.ضمنا برای این اسمم رو در عنوان تاپیک می نویسم اونایی که بدشون میاد با دیدن اسم نیان به تاپیکای من، هم بعضیا که میخوان به تاپیکای من دسترسی داشته باشن با سرچ اسم پسر_جوانمرد یا جوانمرد در قسمت سرچ سایت، سریعتر به تاپیکای من دسترسی داشته باشن.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

جلوگیری از ریزش مو به روش‌های مختلفی امکان پذیر است و می‌توان با عمل به آنها در تمام طول عمر از مو‌ها محفاظت کرد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با بالاتر رفتن سن جلوگیری از ریزش مو دشوارتر می‌شود، اما درمان‌هایی وجود دارد که می‌توانند سرعت این روند را کاهش دهند. قبل از اینکه برای مکمل‌ها و تونیک‌های مختلف هزینه کنید، ببینید کدام موارد در جلوگیری از ریزش مو نویدبخش بوده است.

در اینجا به ۱۶ درمان ریزش مو در مردان اشاره می‌کنیم که می‌توانید با پزشک خود در میان بگذارید.

۱. دارو‌های با و بدون نسخه

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (اف‌دی‌ای) دو دارو را برای درمان ریزش موی مردان تایید کرده است:

ماینوکسیدیل (Rogaine): این دارو به صورت بدون نسخه و به شکل مایع یا فوم وجود دارد. دو بار در روز برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن‌ها به کف سر بمالید.

فیناستراید (Propecia، Proscar): این دارو به شکل قرص است که روزانه می‌توانید، مصرف کنید. تنها با داشتن نسخه از پزشک در دسترس است.

هر دوی این داروها، ممکن است یک سال طول بکشد که نتیجه بدهند.

۲. کاشت مو

محبوبترین روشهای کاشت مو، فرآیند‌های کاشت واحد فولیکولار و استخراج واحد فولیکولار هستند:

کاشت واحد فولیکولار (FUT): FUT روش کلاسیک‌تر است و طی آن پوست پشت سر را که مو‌های انبوهی دارد، برمی‌دارند. سپس فولیکولهایی را از آن نوار پوستی برداشته و مجددا در ناحیه‌ای که دچار ریزش مو شده است میکارند.

استخراج واحد فولیکولار (FUE): در این روش فولیکولها مستقیما از کف سر برداشته می‌شوند و در ناحیه موردنظر کاشت می‌شوند.

یادتان باشد که کاشت مو یک نوع جراحی در نظر گرفته می‌شود،بنابراین شاید پرهزینه و دردناک باشد. همچنین ریسک‌هایی همچون عفونت و باقی ماندن جای زخم نیز وجود دارد. همچنین ممکن است به چند جلسه درمان نیاز داشته باشید.

۳. درمان لیزر

تصور می‌شود که درمان لیزر سبب کاهش التهاب در فولیکول‌هایی می‌شود که از رشد مجدد آنها جلوگیری می‌کنند.مطالعات کمی در مورد کارایی آنها در درمان ریزش مو وجود دارد اما یک بررسی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) در درمان ریزش موی مردانه ایمن و موثر است.

۴. ترک سیگار

اگر سیگاری هستید احتمالا از اثرات منفی آن بر ریه‌ها آگاه هستید.اما آیا می‌دانستید سیگار کشیدن می‌تواند باعث ریزش مو شود؟ پس شاید بهتر باشد،سیگار کشیدن را ترک کنید.

۵. ماساژ کف سر

ماساژ نه تنها حس خارق‌العاده‌ای دارد بلکه می‌تواند به درمان ریزش مو در مردان نیز کمک کند. ماساژ کف سر باعث تحریک فولیکولهای مو می‌شود.در یک مطالعه کوچک، مشخص شد مردان ژاپنی که هر روز به مدت ۲۴ هفته ۴ دقیقه ماساژ دریافت می‌کردند، مو‌های ضخیم‌تری داشتند.

۶. رژیم متعادل

رژیم غذایی مفید و متعادل می‌تواند موهایتان را در بهترین حالت حفظ کند. مطمئن شوید انواع سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، چربیهای غیراشباع، و پروتئین‌های بدون چربی را در رژیم خود بگنجانید و مصرف شیرینی‌ها را کاهش دهید.

برخی ویتامینها و مواد غذایی بخصوص با سلامت مو در ارتباط هستند:

خوراکیهای غنی از آهن،مانند گوشت گاو، انواع لوبیا، سبزیجات برگ‌پهن، غلات غنی شده با آهن، و تخم مرغ

خوراکیهای سرشار از اسید‌های چرب امگا۳، همچون سالمون، ماهی تن، تخم کتان، زرده تخم‌مرغ، شاهدانه، و گردو (چهارمغز)

خوراکیهای سرشار از پروتئین، مانند تخم‌مرغ، گوشت کم‌چرب، غذا‌های دریایی

مطمئن شوید به اندازه کافی آب می‌نوشید.

۷. چکاپ انجام دهید

جدا از ژنتیک،برخی مشکلات پزشکی مانند دیابت، لوپوس، لیکن پلان، سارکوئیدوز،پسوریازیس کف سر (به علت خارش کف سر)، طاسی منطقه‌ای و مشکل تیروئید نیز می‌توانند سبب ریزش مو شوند.

۸. کاهش استرس

استرس واقعا می‌تواند بر بدن و البته مو‌های شما اثر بگذارد. ریزش مو ممکن است نتیجه یک سبک زندگی پراسترس باشد. ورزش منظم، یوگا و خواب کافی نیز می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند.

۹. روغن‌ها

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روغن نعناع فلفلی می‌تواند به رشد مو‌ها کمک کند. روغن رزمای هم به طور سنتی برای افزایش جریان خون در کف سر استفاده می‌شود.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ دریافت که عصاره برگ رزماری رشد مجدد مو‌ها در موشها را بهبود می‌دهد. روغن نارگیل، روغن کرچک، و روغن زیتون نیز توصیه می‌شوند، اما تحقیقات کمی بر روی اثرات آنها انجام شده است.

۱۰. نخل اره‌ای

نخل اره‌ای، گیاهی با دانه‌هایی کوچک است که معمولا به عنوان بخشی از یک برنامه درمان برای هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات استفاده می‌شود. تحقیقات در مورد توانایی آن در درمان ریزش مو در آقایان محدود است اما یک مطالعه برای مردان تحت درمان با یک فرمول موضعی نتایج مثبتی نشان داد.



۱۱. بیوتین

بیوتین ویتامینی است که به صورت طبیعی در مغز‌ها، تخم‌مرغ، پیاز و جو دوسر یافت می‌شود. شواهد موجود نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های بیوتین به صورت خوراکی می‌تواند ریزش مو را کاهش دهد، اما بیشتر این تحقیقات روی زنان انجام شده است.

۱۲. آب پیاز

مطالعه‌ای قدیمی نشان داده است که استفاده از آب پیاز به عنوان درمان موضعی، منجر به رشد مجدد چشمگیر مو‌ها در افراد مبتلا به طاسی منطقه‌ای شد.

۱۳. چای سبز

یک گیاه دارویی مدعی دیگر برای درمان ریزش مو، چای سبز است. مطالعه‌ای قدیمی بر روی موش‌های مصرف‌کننده ترکیبات پلی‌فنولیک موجود در چای سبز، نویدبخش درمانی طبیعی برای ریزش مو بوده است اما مطالعات انسانی برای تایید این موضوع انجام نشده است.

۱۴. ختمی

ختمی چینی در هندوستان به طور وسیعی برای رشد مو در بازار عرضه می‌شود. یک مطالعه قدیمی روی موش‌ها اثرات مثبت آن بری فولیکولهای مو را نشان داده است، اما هیچ مطالعه‌ای بر روی انسان انجام نشده است.

۱۵. با ملایمت با موهایتان رفتار کنید

سعی کنید هنگام شانه زدن یا حالت دادن به موهایتان تا حد ممکن با ملایمت با آن‌ها رفتار کنید. پیچ و تاب دادن، چرخاندن، یا کشیدن مداوم مو‌ها می‌تواند سبب ریزش مو شود.اگر نگران ریزش مو هستید بهتر است از موارد زیر خودداری کنید:

مدل‌های موی سفت، مانند دم‌اسبی، بافت آفریقایی، انواع بافت و گوجه‌ای

درمان با روغن‌های داغ

مواد شیمیایی مورد استفاده در روش‌های فر یا صاف کردن دائم مو

اتوی مو یا بابلیس داغ

دکلره کردن مو

۱۶. برخی دارو‌های خاص منجر به ریزش مو می‌شوند

شیمی‌درمانی یا پرتو درمانی

رقیق‌کننده‌های خون (دارو‌های ضد انعقاد خون)

دارو‌های درمان افسردگی

دارو‌های مورد استفاده برای درمان فشار خون بالا

دارو‌های قلب

دارو‌های نقرسایزوترتینوئین (آکوتان)

داروی درمان آکنه

اگر نگران ریزش موهایتان هستید، بلافاصله دارویی را قطع نکنید. با پزشکتان مشورت کنید و دنبال گزینه‌های جایگزین باشید. شاید لازم باشد تا انتهای دوره درمان صبر کنید. در اغلب موارد به محض توقف درمان موهایتان برمی‌گردد.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا