جوانمرد : نکات مهمی که هر پدری باید به پسرش یاد بدهد

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
سلام کاربران محترم

@پسر_جوانمرد سعی میکنه اگه مطلبی در وبلاگ جدیدش به آدرس worldbook.blogix.ir منتشر میکنه در سایت مادران هم تاپیکش رو بزنه.مطالب هم کپی از سایتهای مختلف مخصوصا خبریه با ذکر منبع منتشر میکنم.در وبلاگم هر مطلبی پست میذارم و کپی هستش اخلاق و شرع حکم میکنه منبع رو ذکر کنیم.ان شاءالله که مفید واقع بشه و به درد بخوره. جوانمرد که در قید و بند عناوین کاربری طلایی و برتر و.. نیست و اصلا برام مهم نیست حتی برای پول هم حاضر نیستم در هر تاپیکی پست بذارم.بیشتر دوست دارم پستی بذارم که کمک کننده و راهگشا و یا مفید باشه.وبلاگی که در امضامه برای ارتباط با کاربرانه مخصوصا بالای صفحه وبلاگم قسمت تماس با من که مثل چالش ناشناس میتونید به صورت یکطرفه مطلب ،انتقاد،سوال و پیشنهادی دارید مطرح بفرمایید.اسم کاربری هم نگفتید مهم نیست و احتیاجی هم نیست ایمیل واقعیتون رو در قسمت تماس با من بگید.هر ایمیلی حتی چرت و همینجوری بنویسید و پیام بدید قبول میکنه و پیام ارسال میشه در قسمت پیامهای وبلاگم و میتونم بخونم و لازم شد اینجا تاپیک میزنم جواب میدم.ضمنا برای این اسمم رو در عنوان تاپیک می نویسم اونایی که بدشون میاد با دیدن اسم نیان به تاپیکای من، هم بعضیا که میخوان به تاپیکای من دسترسی داشته باشن با سرچ اسم پسر_جوانمرد یا جوانمرد در قسمت سرچ سایت، سریعتر به تاپیکای من دسترسی داشته باشن.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

معمولا رفتار‌های خوب و بد دختر و پسر از همان دوران کودکی شکل می‌گیرد، اما نقش پدر در رابطه با پسرش در همه زمان‌ها پررنگ است.



خواه‌ و ناخواه برخی شخصیت‌ها و خلق‌ و‌ خو‌های پدر می‌تواند به پسرش منتقل شود. درس‌های مهم زندگی که از پدر به پسر منتقل می‌شود می‌تواند به شکل‌گیری پسر در تبدیل‌شدن به یک مرد شجاع، شریف و مهربان کمک کند. پسر در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی و حتی زمانی که خودش صاحب فرزند می‌شود، به محبت پدرش نیاز دارد.

روانشناسان معتقدند که والدین در شیوه رفتار و کردار از والد هم‌جنس خود الگوبرداری می‌کنند. شاید برای همین باشد که قدیمی‌ها می‌گفتند مادر را ببین، دختر را بگیرد. همین مسئله در مورد پسر‌ها هم صدق می‌کند. پسر‌ها حتی اگر رابطه خوبی با پدرشان نداشته باشند هم باز به‌طور ناخودآگاه از شخصیت آن‌ها کپی‌برداری می‌کنند.

پسران در جریان زندگی ابتدا تلاش می‌کنند تا مردانگی را از پدرشان تقلید کنند، زیرا پدر از دیدگاه پسر نقش یک قهرمان را دارد که می‌تواند از او در برابر تهدیدات بیرونی و ترس‌های درونی محافظت کند.

پسران نه‌ تنها خوبی‌ها و توانایی‌ها را از پدرشان به ارث می‌برند بلکه حتی به‌صورت ناخودآگاه یکسری ویژگیهای منفی مثل خساست، بددهنی، بی‌احساسی و ... را از پدرشان به ارث می‌برند چرا که این ویژگی‌ها از کودکی به شکل الگوی رفتاری یک مرد برای آنها درآمده و این الگو‌ها تقریبا هیچوقت تغییر نخواهد کرد؛ بنابراین نحوه رفتار پدران با خانواده تاثیر زیادی در شکل‌گیری شخصیت پسر خواهد داشت. به همین خاطر لازم است پدران از همان دوران کودکی در گفتار و عمل نکات مهم زیر را به پسرانشان یاد دهند:

نگرش و نحوه رفتار درست نسبت به زنان
مادران می‌توانند به بچه‌های خود بگویند که چگونه با زنان رفتار کنند، اما فقط یک پدر می‌تواند در عمل نحوه رفتار درست با زنان را به پسرش نشان دهد. پسر شما باید درباره نحوه رفتار با زنان از شما الگوبرداری کرده و چیز‌هایی را یاد بگیرد، نه از طریق اینترنت یا دوستانش. برای یاد دادن این عمل به پسرتان ابتدا باید رفتار خودتان با همسرتان را اصلاح‌کرده و در مقابل فرزندتان به بهترین شکل با همسرتان رفتار کنید. همراه با پسرتان به خرید بروید و برای همسرتان هدیه بخرید، در جمع به‌ خوبی با زنان رفتار کنید و بگذارید پسرتان نحوه رفتار درست با زنان را از شما یاد بگیرد. این امر همچنین به او اعتماد به‌ نفس می‌دهد تا در برخورد با زنان ناآشنا به‌خوبی ارتباط برقرار کرده و شیوه همسرداری را از کودکی از شما یاد بگیرد.

نحوه مقابله با مشکلات
پدران نقش ویژه‌ای در آموزش قوی و محکم بودن به پسران دارند. پدران می‌توانند بینش ارزشمندی در مورد اینکه پسران باید از چه موقعیت‌هایی دور شوند و در چه موقعیت‌هایی محکم بایستند، داشته باشند. به پسرتان بیاموزید که زندگی همیشه سرشار از شادی و نشاط نیست. چالش‌هایی وجود دارد که پسران هنگام بزرگ شدن باید با آن‌ها روبرو شوند. به او یاد دهید که فشار‌های اجتماعی، موفقیت در کار، حمایت از خانواده و... آسان نخواهد بود. فرزند خود را در برخی تصمیمات مهم زندگی خود و همچنین خانواده درگیر کنید و به او در توسعه اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس کمک کنید. به او یاد دهید که شکست خوردن اشکالی ندارد، اما جا زدن ایراد دارد.

محبت کردن و احترام گذاشتن
هر روز به پسرتان بگویید که دوستش دارید و او را ببوسید و بغل کنید. روزانه بدون هیچ دلیلی این کار‌ها را انجام دهید؛ این امر باعث افزایش اعتماد‌ به‌ نفس پسرتان می‌شود و به او کمک می‌کند تا احساس کند آن‌قدر برای شما مهم و دوست‌داشتنی است که با دیدن او نمی‌توانید عشق و علاقه خود را نسبت به او مخفی نگه‌دارید. از طرف دیگر، وقتی شما به پسرتان محبت می‌کنید و احترام او را حفظ می‌کنید، به همان نسبت هم پسرتان متوجه می‌شود که باید احترام شما را نگه دارد. این در عمل الگوبرداری نهفته است؛ یعنی بدون آنکه متوجه شوید او نوع رفتار شما را ثبت و ضبط می‌کند.

مدیریت زمان
به پسرتان یاد دهید که چطور در بزرگسالی وقت خود را مدیریت کند. اگر شما پدری هستید که صبح‌ها تا دیروقت می‌خوابید و اغلب به‌موقع سر قرارهایتان حاضر نمی‌شوید، انجام کار‌ها را به تعویق می‌اندازید و یا به قول‌هایتان عمل نمی‌کنید، پس انتظار نداشته باشید که فرزندتان فردی خوش‌قول و متعهد باشد. پیدا کردن بهترین ساعت بیدار شدن از خواب بدون این‌که به عجله برای حاضر شدن نیاز باشد، فرزندتان را برای یادگیری مهارت مدیریت زمان آماده می‌کند. همین مسئله درباره‌ی زمان درست خوابیدن هم وجود دارد. این دو مورد روی توانایی حضور به‌ موقع سر قرار‌ها در بزرگ‌سالی فرزندتان هم اثر می‌گذارد. با الگو قرار دادن خودتان به فرزندتان یاد دهید که برای رسیدن به موفقیت باید مدیریت زمان را یاد گرفت. ثبات در رفتار شما بیشتر از هر چیزی مدیریت زمان را به فرزندتان یاد خواهد داد.

ترفند‌های مردانه
یاد دادن برخی ترفند‌های مردانه مثل کباب درست کردن، تعمیر ماشین، چکش زدن و... برای آینده فرزندتان مفید خواهد بود؛ بنابراین سعی کنید از همان دوران کودکی پسرتان را در کار‌های مردانه مثل گرفتن پنچری ماشین، تعمیر وسایل خانه، چکش زدن، بستن پیچ، باد زدن کباب و... مشارکت دهید. این مهارت‌ها به رشد فرزندتان کمک کرده و باعث می‌شود در آینده فردی مستقل و خودکفا باشد.

داشتن اخلاق خوب
خوش‌اخلاقی و درست رفتار کردن مکمل هم هستند. خوش‌رفتاری یکی دیگر از چیز‌هایی است که پدران در عمل باید به پسرشان یاد دهند، زیرا این ویژگی باعث می‌شود فرزندتان در جامعه مسئولیت‌پذیر رفتار کند. پدرانی که در تعامل با دیگران و مناسبات اجتماعی به‌درستی عمل نمی‌کنند، پسرانشان اغلب در بزرگ‌سالی بی‌مسئولیت خواهند شد. دست‌خالی نرفتن به مهمانی، استفاده از عبارات مودبانه مثل «لطفا» و «متشکرم»، اجازه رد شدن افراد ناتوان از خیابان، رعایت ادب و احترام در برخورد با دیگران، کمک به نیازمندان و... ازجمله اخلاق‌های خوبی است که باید به پسرتان یاد دهید.

منبع: تبیان
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا