جوانمرد : مهمترین نکته در فروش ملک و خودرو؛ نکات کلیدی در نوشتن چک

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
مهمترین نکته در فروش ملک و خودرو

چنانچه در ازای فروش ملک یا خودرو چک دریافت می کنید، حتما در متن قرارداد قید کنید در صورت برگشت خوردن چک موضوع قرارداد حق فسخ فوری و یکجانبه برای فروشنده وجود دارد. در غیر این صورت نه تنها قرارداد پابرجا خواهد بود بلکه برای نقد کردن چک و رسیدن به حقوق مالی خود مجبور به دوندگی و شکایت و.. خواهید بود.

نکات کلیدی در نوشتن چک

1- زمان نوشتن متن چک سعی کنید خودتون و با خودکار خودتون متن چک رو بنویسید. حتی اگر طرف مقابل مورد اعتماد شما بود اصلا اجازه ندید بقیه متن چک رو بنویسه.

2- در قسمت مبلغ چک میزانش را هم به صورت ریال و هم تومان بنویسید و در قسمت وجه سعی کنید که وجه چک رو به اسم شخص بنویسید.

3- بعد از اینکه اسم طرف رو نوشتید برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی بنویسید که چک بابت چه چیزی صادر شده.

4- هنگام نوشتن مبلغ به عدد سعی کنید از سمت چپ با کمترین فاصله به کلمه ریال شروع به نوشتن کنید و بعد از نوشتن مبلغ جلوی آن تا انتهای خط تیره کشیده بشه!

5- اگر بدون قلم خوردگی چک رو نوشتید و امضا کردید این : جمله را بنویسید و دو طرفش علامت ضربدر بزنید: *بدون خط خوردگی*

6- اگر زمان نوشتن چک دچار قلم خوردگی شدید پشت چک بنویسید که مبلغ فلان و تاریخ فلان صحیح است!




ماه رمضان است و باید تکرار کرد.به قول مرحوم آیت الله بهجت گشتیم و ذکری بالاتر از صلوات پیدا نکردیم.روز قیامت سنگین ترین عمل در کفه حسنات صلوات است و در ماه رمضان ثوابش چندین برابر است.


اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم
-----------------------------------------------------------------------

کاربران محترم به هیچ وجه تاپیکام رو لایک نکنید (نه لایک نه ایموجی دیگه).اگر تاپیک مفید بود به جای لایک، یک صلوات بفرستید و ثوابش رو اهدا کنید به روح شهدای کربلا.ضمنا کاربران محترم و خواننده های مهمان تاپیکایی که میزنم مطالبش در هم هست با مطالب بیشتر.کافیه در آدرس بار مرورگرتون این نشانی رو worldbook.blogix.ir تایپ کنید تا وارد وبلاگ بشید.حسن ختام تاپیک چند صلوات پرفضیلت و پرثوابه که میتونید بفرستید و هر از گاهی ثوابش رو اهدا کنید به اهل بیت علیهم السلام(هدیه کردن صلوات و نیکی ها به اهل بیت موجب رضای الهی و نزدیکی بیشتر ما به خداوند میشه). امواتتون رو هم فراموش نکنید که دستشون از دنیا کوتاهه و چشم انتظار خیرات و نیکی های ما هستند و صلوات یکی از بهترین اعمال و احسان هایی هست که در حق اموات انجام میدیم. پسر_جوانمرد رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نذارید.

salavat2.png

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا