جوانمرد : مجازات افرادی که اماکن استعمال مواد مخدر برپا می کنند چیست؟

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest

مطابق با قانون استعمال مواد مخدر و دایر کردن اماکن استعمال مواد مخدر جرم است.



مطابق با قانون استعمال مواد مخدر یا فروش آن جرم است و افرادی که به انجام این کار مبادرت می‌ورزند مجرم محسوب می‌شوند.

اما اگر از فروش و استعمال مواد مخدر بگذریم یکی دیگر از مواردی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده ایجاد اماکن غیر مجاز برای استعمال مواد مخدر است.

مطابق با قانون افرادی که به منظور استعمال مواد مخدر و در پوشش یک فعالیت مشروع، اماکنی را دایر می‌کنند به مجازات حبس و شلاق محکوم خواهند شد.

به استناد ماده ۱۴ قانون مبارزه با مواد مخدر کسانی که به منظور استعمال مواد مخدر یا دارو‌های روان گردان صنعتی غیر دارویی، مکانی را (هرچند در پوشش یک فعالیت دیگر باشد) دایر کنند و یا آن مکان را اداره و مدیریت نمایند به حبس از یک سال تا دو سال و جریمه نقدی از پنج میلیون تا ۱۰ میلیون ریال و شلاق از ۲۰ ضربه تا ۷۴ ضربه محکوم می‌شوند.

بر اساس همین ماده قانونی چنانچه مرتکب کارمند دولت یا مؤسسات وابسته به دولت باشند، به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم می‌شود.

همچنین دادگاه می‌تواند به عنوان مجازات تتمیمی این اشخاص را از حقوق اجتماعی همچون فعالیت صنفی یا اداری محروم کند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
----------------------------------------------------------
کاربران محترم به هیچ وجه تاپیکام رو لایک نکنید (نه لایک نه ایموجی دیگه).اگر تاپیک مفید بود به جای لایک، یک صلوات بفرستید و ثوابش رو اهدا کنید به روح شهدای کربلا.ضمنا کاربران محترم و خواننده های مهمان تاپیکایی که میزنم مطالبش در هم هست با مطالب بیشتر.کافیه در آدرس بار مرورگرتون این نشانی رو worldbook.blogix.ir تایپ کنید تا وارد وبلاگ بشید.حسن ختام تاپیک چند صلوات پرفضیلت و پرثوابه که میتونید بفرستید و هر از گاهی ثوابش رو اهدا کنید به اهل بیت علیهم السلام(هدیه کردن صلوات و نیکی ها به اهل بیت موجب رضای الهی و نزدیکی بیشتر ما به خداوند میشه). امواتتون رو هم فراموش نکنید که دستشون از دنیا کوتاهه و چشم انتظار خیرات و نیکی های ما هستند و صلوات یکی از بهترین اعمال و احسان هایی هست که در حق اموات انجام میدیم. پسر_جوانمرد رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نذارید.

salavat1.jpg

salavat2.png

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا