جوانمرد : علائم گرسنگی و سیری کودک شیرخوار

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
سلام کاربران محترم

@پسر_جوانمرد سعی میکنه اگه مطلبی در وبلاگ جدیدش به آدرس worldbook.blogix.ir منتشر میکنه در سایت مادران هم تاپیکش رو بزنه.مطالب هم کپی از سایتهای مختلف مخصوصا خبریه با ذکر منبع منتشر میکنم.در وبلاگم هر مطلبی پست میذارم و کپی هستش اخلاق و شرع حکم میکنه منبع رو ذکر کنیم.ان شاءالله که مفید واقع بشه و به درد بخوره. جوانمرد که در قید و بند عناوین کاربری طلایی و برتر و.. نیست و اصلا برام مهم نیست حتی برای پول هم حاضر نیستم در هر تاپیکی پست بذارم.بیشتر دوست دارم پستی بذارم که کمک کننده و راهگشا و یا مفید باشه.وبلاگی که در امضامه برای ارتباط با کاربرانه مخصوصا بالای صفحه وبلاگم قسمت تماس با من که مثل چالش ناشناس میتونید به صورت یکطرفه مطلب ،انتقاد،سوال و پیشنهادی دارید مطرح بفرمایید.اسم کاربری هم نگفتید مهم نیست و احتیاجی هم نیست ایمیل واقعیتون رو در قسمت تماس با من بگید.هر ایمیلی حتی چرت و همینجوری بنویسید و پیام بدید قبول میکنه و پیام ارسال میشه در قسمت پیامهای وبلاگم و میتونم بخونم و لازم شد اینجا تاپیک میزنم جواب میدم.ضمنا برای این اسمم رو در عنوان تاپیک می نویسم اونایی که بدشون میاد با دیدن اسم نیان به تاپیکای من، هم بعضیا که میخوان به تاپیکای من دسترسی داشته باشن با سرچ اسم پسر_جوانمرد یا جوانمرد در قسمت سرچ سایت، سریعتر به تاپیکای من دسترسی داشته باشن.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خانمی که برای اولین بار مادر شده است، در مورد گرسنه بودن یا نبودن فرزندش سردرگم است، چرا

که تجربه کافی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب طب، بعضی از مادران برای تغذیه نوزاد خود برنامه زمانی دارند؛ اما این امر برای تغذیه با شیر خشک مناسب است نه تغذیه طبیعی. اگر کودک خود را شیر می‌دهید، بهتر است که هنگام درخواست او به او شیر دهید نه طبق برنامه. وقتی نوزدا گرسنه می‌شود، تحرکاتی در معده او رخ می‌دهد که او را به گریه وا می‌دارد، بنابراین شما باید علائم گرسنگی نوزاد پیش از گریه را بدانید.

در این گزارش نشانه‌های گرسنگی و سیری کودک شما معرفی می‌شود.

علائم گرسنگی کودک

۱- حرکت دادن چشم ها: هنگامی که کودک شما گرسنه است، به عنوان علامتی برای بیان گرسنگی شدید خود، شروع به حرکت سریع چشم هایش می‌کند.

۲- بیرون آوردن زبان: وقتی کودک گرسنه است، به صورت مداوم زبان خود را خارج می‌کند و در جستجوی شیر دهان خود را باز و بسته می‌کند؛ بنابراین بیرون آمدن زبان کودک نشانه گرسنگی او است.

۳- لیسیدن لب ها: اقدام نوزاد در لیسیدن لب‌ها خود یکی از نشانه‌های گرسنگی اوست.

۴- حرکت دادن سر: حرکت دادن سر از همه جهات نشانه گرسنگی نوزاد شیرخوار است، او با این کار نشان می‌دهد که به دنبال یافتن سینه مادر برای خوردن شیر و رفع گرسنگی است.

۵- قرار دادن دست در دهان: وقتی نوزاد دستان خود را می‌مکد، نشانه گرسنگی شدید اوست.

علائم سیری و گرسنگی کودک شیرخوار


۶- گریه: اگر گریه با علائم فوق همزمان شود، نشانه قوی گرسنگی نوزاد است، بنابراین مادر باید به آن پاسخ دهد. گریه نوزاد آرام آرام و متناوب شروع می‌شود و اگر شدت آن افزایش یابد قطعاً به این معنی است که کودک گرسنه است.

علائم سیری در نوزاد شیرخوار

۱- افزایش دفعات دفع ادرار و اجابت مزاج: دفعات دفع ادرار و اجابت مزاج زمانی افزایش می‌یابد که کودک شیر زیادی مصرف کرده باشد.

۲- آروغ زدن نوزاد در حال شیر دادن: کودک هنگام سیر شدن شروع به آروغ زدن می‌کند. آروغ زدن به خارج شدن هوایی که نوزاد هنگام خوردن شیر می‌بلعد، کمک می‌کند.

۳- بستن لبها: کودک وقتی راضی است لبهایش را می‌بندد، بنابراین مادر متوجه می‌شود که او دیگر شیر نمی‌خواهد.

علائم سیری و گرسنگی کودک شیرخوار


۴- تَرکِ سینه مادر: وقتی کودک سینه مادر خود را ترک می‌کند، این نشانه سیری اوست.

۵- خواب عمیق برای کودک: وقتی کودک به خواب عمیق فرو رفت، بدانید که کاملاً راضی است.

۶- حواس پرتی: وقتی کودک احساس سیری می‌کند، صورت خود را می‌چرخاند و مشغول چیز‌های اطراف خود می‌شود.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا