جوانمرد : زنان باردار استامینوفن مصرف نکنند

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest

تیمی از محققان بین‌المللی بر اساس نتایج تازه‌ترین مطالعات خود توصیه می‌کنند زنان باردار تا حد امکان از مصرف قرص استامینوفن بپرهیزند.


به گزارش مدیکال اکسپرس،گروهی متشکل از ۱۳ دانشمند از آمریکا، انگلیس، اسکاتلند، اروپا، کانادا، برزیل و استرالیا بیانیه‌ای اجماعی در مورد استفاده از پاراستامول/استامینوفن (APAP) توسط زنان باردار ارائه کرده‌اند. در مقاله‌ای که در مجله Nature Reviews Endocrinology منتشر شده است، این گروه پیشنهاد می‌کند که زنان باردار فقط در صورت لزوم پزشکی از پاراستامول/استامینوفن استفاده کنند. Nature همچنین در همان شماره مجله سرمقاله‌ای منتشر کرده است، تاکید کرده است که نویسندگان آن خواستار ممنوعیت استفاده از این دارو نیستند، بلکه آن‌ها پیشنهاد می‌کنند زنان باردار با احتیاط بیشتری این دارو را مصرف کنند.

نویسندگان در مقاله خود اشاره می‌کنند تحقیقات طی چند سال گذشته نشان داده است که تحت برخی شرایط ممکن است APAP رشد جنین را تغییر داده و منجر به مشکلات اختلالات عصبی، اورولوژی و تولید مثل در نوزاد شود. در ۲۹ مطالعه و شواهدی از نقایص مادرزادی در ۲۶ مورد از آنها پیدا شد. آنها خواستار انجام تحقیقات بیشتر برای درک بهتر مشکلات احتمالی این دارو در زنان باردار بوده و اذعان می‌کنند APAP تنها دارویی است که در حال حاضر برای کنترل درد برای زنان باردار موجود است و به نظر می‌رسد استفاده از APAP توسط زنان باردار به طور عمومی رواج پیدا کرده است، زیرا شهرت آن به عنوان یک داروی ضد درد همه کاره بی‌خطر است.

قابل ذکر است که هم گروه متخصص و هم نویسندگان مقاله اشاره می‌کنند این توصیه با توصیه‌ای که اکثر OB/GYN‌ها آن را به کار می‌گیرند، تفاوتی ندارد و کلمات مشابه به طور کلی در بطری‌های محصولات مبتنی بر APAP مانند Tylenol ظاهر می‌شود.

نویسندگان بیانیه اجماع پیشنهاد می‌کنند که قصد آن‌ها از انتشار چنین مقاله‌ای جلب توجه مجدد و تمرکز بیشتر بر امکان استفاده از APAP است که منجر به نقایص مادرزادی خاص و شرایطی می‌شود که ممکن است به وجود آید. به گفته آنها تحقیقات فعلی نشان داده است، به عنوان مثال احتمال آسیب با افزایش مدت زمان استفاده از APAP افزایش می‌یابد؛ بنابراین آنها به زنان باردار توصیه می‌کنند از دارو برای مدیریت درد کوتاه مدت و نه به عنوان یک راه حل طولانی مدت استفاده کنند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
-----------------------------------------------------------------------

کاربران محترم به هیچ وجه تاپیکام رو لایک نکنید (نه لایک نه ایموجی دیگه).اگر تاپیک مفید بود به جای لایک، یک صلوات بفرستید و ثوابش رو اهدا کنید به روح شهدای کربلا.ضمنا کاربران محترم و خواننده های مهمان تاپیکایی که میزنم مطالبش در هم هست با مطالب بیشتر.کافیه در آدرس بار مرورگرتون این نشانی رو worldbook.blogix.ir تایپ کنید تا وارد وبلاگ بشید.حسن ختام تاپیک چند صلوات پرفضیلت و پرثوابه که میتونید بفرستید و هر از گاهی ثوابش رو اهدا کنید به اهل بیت علیهم السلام(هدیه کردن صلوات و نیکی ها به اهل بیت موجب رضای الهی و نزدیکی بیشتر ما به خداوند میشه). امواتتون رو هم فراموش نکنید که دستشون از دنیا کوتاهه و چشم انتظار خیرات و نیکی های ما هستند و صلوات یکی از بهترین اعمال و احسان هایی هست که در حق اموات انجام میدیم. پسر_جوانمرد رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نذارید.
salavat1.jpg

salavat2.png

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا