جوانمرد : روش صحیح استفاده از مواد شوینده شیمیایی

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
سلام کاربران محترم

@پسر_جوانمرد سعی میکنه اگه مطلبی در وبلاگ جدیدش به آدرس worldbook.blogix.ir منتشر میکنه در سایت مادران هم تاپیکش رو بزنه.مطالب هم کپی از سایتهای مختلف مخصوصا خبریه با ذکر منبع منتشر میکنم.در وبلاگم هر مطلبی پست میذارم و کپی هستش اخلاق و شرع حکم میکنه منبع رو ذکر کنیم.ان شاءالله که مفید واقع بشه و به درد بخوره. جوانمرد که در قید و بند عناوین کاربری طلایی و برتر و.. نیست و اصلا برام مهم نیست حتی برای پول هم حاضر نیستم در هر تاپیکی پست بذارم.بیشتر دوست دارم پستی بذارم که کمک کننده و راهگشا و یا مفید باشه.وبلاگی که در امضامه برای ارتباط با کاربرانه مخصوصا بالای صفحه وبلاگم قسمت تماس با من که مثل چالش ناشناس میتونید به صورت یکطرفه مطلب ،انتقاد،سوال و پیشنهادی دارید مطرح بفرمایید.اسم کاربری هم نگفتید مهم نیست و احتیاجی هم نیست ایمیل واقعیتون رو در قسمت تماس با من بگید.هر ایمیلی حتی چرت و همینجوری بنویسید و پیام بدید قبول میکنه و پیام ارسال میشه در قسمت پیامهای وبلاگم و میتونم بخونم و لازم شد اینجا تاپیک میزنم جواب میدم.ضمنا برای این اسمم رو در عنوان تاپیک می نویسم اونایی که بدشون میاد با دیدن اسم نیان به تاپیکای من، هم بعضیا که میخوان به تاپیکای من دسترسی داشته باشن با سرچ اسم پسر_جوانمرد یا جوانمرد در قسمت سرچ سایت، سریعتر به تاپیکای من دسترسی داشته باشن.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تعداد زیادی از شوینده‌ها به دلیل قدرت پاک کنندگی بالا معروف هستند، اما همین شوینده‌های معروف هم اگر به شکل درست استفاده نشوند، می‌توانند خطرات بسیاری برای افراد به دنبال داشته باشند.



در ادامه به نکات ریز استفاده از مواد شوینده شیمیایی اشاره می کنیم:

رابطه شوینده‌ها با دست‌ها

درون شوینده‌ها معمولا برای از بین بردن لکه ها مواد اسیدی وجود دارد که اگر این مواد با پوست دست تماس پیدا کند باعث خشک شدن پوست دست و صورت، آسیب‌های پوستی، پیری زودرس و حساسیت‌های طولانی و ماندگار می‌شود. حتما هنگام استفاده از این مواد، از دستکش و ماسک قوی استفاده کنید تا پوست و ریه شما آسیب نبیند.

4 توصیه طلایی
پس از اتمام کار، دست‌ها را با آب بشویید و بعد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
از دستکش‌های نخی که تا آرنج هستند استفاده کنید.
اگر تماس مستقیم با شوینده‌ها داشتید، اولین کار این است که دست خود را زیر آب بگیرید.
با تجویز خودتان از پمادها استفاده نکنید. به خصوص نوع کورتون دار، که باعث افزایش حساسیت و نازک شدن پوست می‌شود.قبل از استفاده از شوینده حتما به موارد زیر توجه کنید:

نیاز به یک تهویه عالی

گازهای سمی موجود در شوینده‌ها، جرم‌ها و رسوبات را از بین می‌برد، اما در مقابل به همان شدت برای ریه‌ها هم مضر هستند. پس اگر قصد نظافت دارید، به تهویه مناسب نیز احتیاج دارید.

آب داغ، محرک شوینده‌ها و مضر برای تنفس

95 درصد شوینده‌ها، در قسمت روش مصرف خود تذکر داده اند که به هیچ وجه شوینده‌ها را با آب گرم مخلوط یا حتی آب کشی نکنید. شستشو با آب داغ واکنش شیمیایی را افزایش می‌دهد و باعث می شود تنفس شما دچار مشکل شود.

چشم‌ها، در معرض آسیب هستند

چشم‌هایمان، چیزهایی نیستند که بخواهیم درباره آنها بی تفاوت باشیم. حتی یک قطره از این مواد شیمیایی می‌تواند سلامتی بینایی را به خطر اندازد.

شوینده‌ها را مخلوط نکنید!

به هیچ وجه، تحت هیچ شرایطی شوینده‌ها را با یکدیگر مخلوط نکنید. ترکیب شوینده‌ها بسیار خطرناک است.


مهم‌ترین مرحله ( آب کشی )

در مرحله آخر تمام سطوحی را که به آنها شوینده زده اید، به دقت و با آب شستشو دهید. حتی مقدار کمی از این مواد اگر باقی بماند، می‌تواند حساسیت زا باشد.

منبع: زندگی سلام
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا