جوانمرد : اگه میخوای ضامن بشی قبلش به این نکات توجه کن

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
اگه میخوای ضامن بشی قبلش به این نکات توجه کن

ضامن به چه کسی گفته میشه؟

هم در امور مدنی هم در امور بانکی ضامن به کسی گفته میشود که بدهی اصلی را تضمین میکند. یعنی این مسئله را قبول میکند که اگر مدیون بدهی را پرداخت نکند، او مسئول پرداخت بدهی می باشد.

- مهمترین نکته ای که باید در ضمانت به آن توجه داشته باشید این است که هنگام دریافت وام از بانک یا موسسه اعتباری و مالی، بانک هیچ تکلیفی ندارد که ابتدا به وام گیرنده و بعد به ضامن مراجعه کند. یعنی هر مالی که از مدیون یا ضامن ها شناسایی کند می تواند جهت وصول مطالبات خود از محل آن اموال اقدام کند.

- بنابراین ضامن نمی تواند بگوید که ابتدا باید به وام گیرنده مراجعه کنید و سپس به من. پس حتی اگر از وام گیرنده اموالی شناسایی شود بانک این حق را دارد که از اموال ضامن طلب خود را وصول کند و ضامن حق اعتراض ندارد.

- نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر برای دریافت تسهیلات، وام گیرنده 3 ضامن معرفی کرده باشد بانک می تواند جهت مطالبه تمام بدهی فقط به یک ضامن مراجعه کند و ضامن نمی تواند بگوید من به اندازه یک سوم متعهد شده ام.

- طبق ماده 709 قانون مدنی ضامن حق رجوع به مضمون عنه (مدیون اصلی) را ندارد مگر پس از ادای دین.

یعنی صرف بدحسابی وام گیرنده در پرداخت اقساط، ضامن نمی تواند برای مطالبه وجه اقدام کند. ولی با کسر یک قسط از حقوق ضامن یا پرداخت نقدی یک قسط استحقاق مطالبه وجه به اندازه مبلغ کسر شده یا پرداخت شده پیدا میشود.

- همچنین با اینکه اقساط وام تمام نشده، در صورت طرح دعوای ضامن، دادگاه وظیفه رسیدگی پیدا میکند و باید به دعوای طرح شده رسیدگی کند.



---------------------------------------------------------------------
کاربران محترم به هیچ وجه تاپیکام رو لایک نکنید (نه لایک نه ایموجی دیگه).اگر تاپیک مفید بود به جای لایک، یک صلوات بفرستید و ثوابش رو اهدا کنید به روح شهدای کربلا.ضمنا کاربران محترم و خواننده های مهمان تاپیکایی که میزنم مطالبش در هم هست با مطالب بیشتر.کافیه در آدرس بار مرورگرتون این نشانی رو worldbook.blogix.ir تایپ کنید تا وارد وبلاگ بشید.حسن ختام تاپیک چند صلوات پرفضیلت و پرثوابه که میتونید بفرستید و هر از گاهی ثوابش رو اهدا کنید به اهل بیت علیهم السلام(هدیه کردن صلوات و نیکی ها به اهل بیت موجب رضای الهی و نزدیکی بیشتر ما به خداوند میشه). امواتتون رو هم فراموش نکنید که دستشون از دنیا کوتاهه و چشم انتظار خیرات و نیکی های ما هستند و صلوات یکی از بهترین اعمال و احسان هایی هست که در حق اموات انجام میدیم. پسر_جوانمرد رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نذارید.

salavat2.png

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا