جوانمرد : اگر زخم معده دارید، ۶ ماده غذایی را هر روز بخورید!

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
سلام کاربران محترم

@پسر_جوانمرد سعی میکنه اگه مطلبی در وبلاگ جدیدش به آدرس worldbook.blogix.ir منتشر میکنه در سایت مادران هم تاپیکش رو بزنه.مطالب هم کپی از سایتهای مختلف مخصوصا خبریه با ذکر منبع منتشر میکنم.در وبلاگم هر مطلبی پست میذارم و کپی هستش اخلاق و شرع حکم میکنه منبع رو ذکر کنیم.ان شاءالله که مفید واقع بشه و به درد بخوره. جوانمرد که در قید و بند عناوین کاربری طلایی و برتر و.. نیست و اصلا برام مهم نیست حتی برای پول هم حاضر نیستم در هر تاپیکی پست بذارم.بیشتر دوست دارم پستی بذارم که کمک کننده و راهگشا و یا مفید باشه.وبلاگی که در امضامه برای ارتباط با کاربرانه مخصوصا بالای صفحه وبلاگم قسمت تماس با من که مثل چالش ناشناس میتونید به صورت یکطرفه مطلب ،انتقاد،سوال و پیشنهادی دارید مطرح بفرمایید.اسم کاربری هم نگفتید مهم نیست و احتیاجی هم نیست ایمیل واقعیتون رو در قسمت تماس با من بگید.هر ایمیلی حتی چرت و همینجوری بنویسید و پیام بدید قبول میکنه و پیام ارسال میشه در قسمت پیامهای وبلاگم و میتونم بخونم و لازم شد اینجا تاپیک میزنم جواب میدم.ضمنا برای این اسمم رو در عنوان تاپیک می نویسم اونایی که بدشون میاد با دیدن اسم نیان به تاپیکای من، هم بعضیا که میخوان به تاپیکای من دسترسی داشته باشن با سرچ اسم پسر_جوانمرد یا جوانمرد در قسمت سرچ سایت، سریعتر به تاپیکای من دسترسی داشته باشن.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
این نکته ثابت شده که مصرف مواد غذایی با خاصیت قلیایی و ضد التهابی به بهبود علائم زخم معده کمک می کند.



زخم معده عارضه ای است که در غشای مخاطی در اثر تولید بیش از حد اسید ایجاد می شود. شایعترین علت ایجاد زخم معده رشد باکتری های هلیکوباکتر پیلوری است. البته این عارضه می تواند ناشی از مصرف بیش از حد برخی داروها نیز باشد.

زخم معده خود را با درد و سوزش در ناحیه شکم، احساس سنگینی و ریفلاکس، استفراغ و حتی خونریزی معده نشان می دهد. در این میان انواع مختلفی از غذاها وجود دارد که می تواند به تنظیمpHمعده کمک کند و با کاهش اسید معده، علائم این عارضه را کاهش دهد:

هویج: هویج یکی از سبزیجات توصیه شده برای مبتلایان به زخم معده است. این سبزی دارای خواص قلیایی و شفابخش بوده و حتی درمان کننده زخم های روده نیز هست. وجود فیبر در این سبزی منجر به پیشگیری از یبوست و بواسیر می شود.

سیب: با توجه به غلظت بالای مواد مغذی ضروری، سیب یکی از محبوب ترین میوه ها با خاصیت دارویی است. این میوه حاوی اسیدهای آلی بوده که به عنوان تنظیم کننده سیستم گوارش عمل می کنند. مصرف سیب برای تسکین زخم معده، گاستریت، یبوست و اسهال توصیه می شود.

آلوئه ورا: کریستال های گیاه آلوئه ورا خاصیت ضد میکروبی دارند. اگر شما دچار زخم معده هستید، می توانید با مصرف این گیاه تولید بیش از حد اسید و تحریک مخاط معده را کنترل کنید. مصرف آلوئه ورا باعث مهار رشد بیش از حد باکتری های هلیکوباکتر پیلوری می شود و بافت آسیب دیده ناشی از اسید بیش از حد را بازسازی می کند.

موز: این میوه غنی از نشاسته و ترکیبات قلیایی است که پس از جذب در بدن، منجر به تنظیم pH معده می شوند.خوردن موز به بهبود زخم معده کمک می کند و مواد مغذی آن بافت های آسیب دیده معده را درمان می کنند. مصرف موز ناراحتی ناشی از ریفلاکس اسید و گاستریت را کاهش می دهد.

سیب زمینی: سرشار از نشاسته، فیبر و آنتی اکسیدان ها برای بهبود روند هضم است. سیب‌ زمینی حاوی مولکول‌ ها و ترکیباتی است که خواص آنتی باکتریایی دارد، سوزش شکمی را کاهش می دهد و تورم و ریفلاکس را متوقف می کند.

دانه کتان: وقتی این دانه ها را با آب آغشته می کنید، ماده ژلاتینی اطراف آنها را دربر می گیرد که برای درمان زخم معده بسیار مفید است. مصرف این دانه ها التهاب و سوزش ناشی از زخم معده را کاهش می دهد. دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبر است و برای ترمیم بافت معده مفید به نظر می رسد.

منبع:مشرق نیوز
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا