جوانمرد : اگر تصادف کردیم و مقصر فرار کرد چیکار کنیم؟

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
اگر تصادف کردیم و مقصر فرار کرد چیکار کنیم؟

- اول از همه خونسردی خودتون رو حفظ کنید چون بالاخره گذر پوست به دباغ خونه میوفته!

- سعی کنید به سرعت شماره پلاک و رنگ و مدل خودرو رو یادداشت کنید.

- اگر پلاک رو برنداشتید داخل مسیر دنبال دوربین های مداربسته باشید، اگر در بزرگراه بودید بعد از ثبت شکایت (بدون خوانده از قاضی نامه دستور برای بررسی دوربین های راهور رو بگیرید. حتما ساعت و دقیقه تصادف رو یادداشت کنید)

- اگر موفق به برداشتن پلاک شدید داخل صحنه تصادف با 110 تماس بگیرید و ثبت شکایت کنید. اگر تصادف منجر به جرح (تصادفات جسمی) نشده باشد براتون مامور راهور میفرستن و ثبت شکایت رو با پلاک و مدل خودرو میکنن و کروکی غیابی میکشن.

- بعد همراه با کارت ماشین، شکایت نامه و کارت ملی به دفاتر قضایی مراجعه میکنید و طرح شکایت میکنید.

- بعد از حدودا 2 هفته از سامانه ادل ایران براتون اسم ام اس تاریخ مراجعه به حل اختلاف میاد، مقصر که از صحنه تصادف فرار کرده به دادگاه خوانده میشه...

- اگر نیاد و یا به اصطلاح گردن نگیره، شما با تنظیم دادخواست، درخواست توقیف خودرو رو انجام میدید و برای خودتون کارشناس تصادفات از دادگستری درخواست میدید.

- کارشناس دادگستری خودرو رو بررسی میکنه و نظر کارشناسی میده (نگران نباشید اگر رنگ ، بعد از توقیف خودروی مقصر، با هزینه ی خودتون تعویض و هر چیزی باشه، کارشناس دادگستری متوجه میشه)

- خب خب، حالا نوبت شماست و مقصر مجبور به پرداختِ خسارت افت قیمت، هزینه دادرسی، هزینه کارشناسی و رضایت شماست.



----------------------------------------------------------------------
کاربران محترم به هیچ وجه تاپیکام رو لایک نکنید (نه لایک نه ایموجی دیگه).اگر تاپیک مفید بود به جای لایک، یک صلوات بفرستید و ثوابش رو اهدا کنید به روح شهدای کربلا.ضمنا کاربران محترم و خواننده های مهمان تاپیکایی که میزنم مطالبش در هم هست با مطالب بیشتر.کافیه در آدرس بار مرورگرتون این نشانی رو worldbook.blogix.ir تایپ کنید تا وارد وبلاگ بشید.حسن ختام تاپیک چند صلوات پرفضیلت و پرثوابه که میتونید بفرستید و هر از گاهی ثوابش رو اهدا کنید به اهل بیت علیهم السلام(هدیه کردن صلوات و نیکی ها به اهل بیت موجب رضای الهی و نزدیکی بیشتر ما به خداوند میشه). امواتتون رو هم فراموش نکنید که دستشون از دنیا کوتاهه و چشم انتظار خیرات و نیکی های ما هستند و صلوات یکی از بهترین اعمال و احسان هایی هست که در حق اموات انجام میدیم. پسر_جوانمرد رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نذارید.

salavat2.png

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا