تشخیص سریع خیانت زن و مرد از روی چهره

  • شروع کننده موضوع آیلا
  • تاریخ شروع

آیلا

Guest
روش‌های تشخیص خیانت چیست ؟ نشانه های خیانت زنان و مردان چیست ؟
در علم روان‌شناسی مانند سایر علوم، هیچ چیز قطعی نیست و تمامی مواردی که بر اساس تحقیقات اطلاع‌رسانی می‌شوند، درصدی از درستی و نادرستی را در خود جای داده‌اند؛ بنابراین نمی‌توان به قطعیت گفت که اگر فردی چنین نشانه‌ها و رفتاری داشته باشد حتماً خیانت‌کار است. بسیاری از عوامل ذهنی، جسمی و محیطی در رفتار یک فرد تأثیرگذار هستند. مواردی که در این بخش ذکر می‌کنیم صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی داشته و به هیچ عنوان نمی‌توان با قاطعیت بر صحت آنها پافشاری کرد.
روش‌های تشخیص خیانت شامل موارد زیر است که در صورت احساس بی‌وفایی از شریک خود می‌توانید از آنها استفاده کنید:

اگر شریک زندگی شما بدون اطلاع قبلی از خانه خارج می‌شود و این مسئله بارها تکرار شده است دلیل این رفتار را از او جویا شوید، اگر سرباز زند احتمال دارد چیزی را از شما پنهان کند.
اگر ملاقات‌های ایشان به بهانه بازدید از دوستان یا آشنایان باشد از او بپرسید که این دوست یا آشنا کیست اگر از پاسخ طفره رفت، چیزی برای پنهان کردن دارد.
از او بخواهید که در رابطه با تغییر رفتار و میزان علاقه‌اش نسبت به شما صحبت کند. اگر بحث به مجادله و پرخاشگری منجر شد ممکن است نشانه‌ای از خیانت او باشد.
فضای مجازی می‌تواند بهترین بستر برای خیانت و مکالمات با افرادی خارج از رابطه شما باشد. به رفتار شریک خود به هنگام استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های مجازی دقت کنید. آیا چیزی را از شما پنهان می‌کند؟ آیا تماس‌های پنهانی و طولانی دارد؟ آیا گوشی را همیشه با خود به همراه دارد و دائماً رمز آن را تغییر می‌دهد؟

روش‌های تشخیص خیانت زن از روی چهره و زبان بدن
روان‌شناسان چهره و زبان بدن با تحقیقات بسیاری که بر روی افراد خیانت‌کار و دروغگو انجام داده‌اند، برخی تغییر حالات چهره و رفتارهای فیزیکی را شاخصی بر شناخت افراد خیانت‌کار و دروغگو معرفی کرده‌اند. البته باید بدانید که هرکدام از این نشانه‌های تشخیص خیانت از روی چهره و بدن آنها ممکن است ناشی از پنهان کردن مسائل دیگر و یا دروغ گفتن در رابطه با چیزی به جز مسئله خیانت باشد؛ بنابراین بهتر است قبل از هرگونه پیش‌داوری رفتاری منطقی و بالغانه داشته و در صورت نگرانی بیش از حد با مشاوران روابط مشورت کنید. برخی از مواردی که در تشخیص خیانت زن از روی چهره و زبان بدن آنها کمک می‌کند شامل نشانه‌های زیر است:

1. لبخند زدن به هنگام استفاده از تلفن همراه
حتماً برای شما هم پیش آمده که هنگام چت کردن با فردی که بیش از اندازه به او علاقه‌مند هستید، به دلیل بازخوردهای عاشقانه و جملات عاطفی، کاملاً ناخودآگاه بر روی چهره شما لبخندی شکل می‌گیرد که خودتان در ابتدا متوجه چنین واکنشی نبوده و با تلنگر اطرافیان به این مسئله آگاه می‌شوید. لبخند زدن ناخودآگاه یکی از واکنش‌های بدن و چهره شما است که به دلیل رضایت قلبی و احساس عشق فراوان اتفاق می‌افتد.

یکی از روش‌های تشخیص خیانت زن از روی چهره، لبخند زدن ناخودآگاه آنان به هنگام چت کردن و استفاده از تلفن همراه است. ممکن است بگویید که شاید در گروه دوستان پیامی جذاب و یا لطیفه‌ای ارسال شده که موجب این لبخند ناگهانی شده است؛ اما باید بدانید که شریک زندگی شما از چت با دوستان واهمه‌ای ندارد و در صورت پرس‌وجو شما به‌راحتی به شما می‌گوید که مسئله چیست؛ اما اگر خیانت و یا روابط عاطفی پنهان در میان باشد، با واکنش عصبی او مواجه خواهید شد.

2. امتناع از نگاه مستقیم در چشمان شما
یکی از روش‌های تشخیص خیانت زن از روی چهره این است که اگر هنگام صحبت با آنها به چشمانشان خیره شوید، آنها نگاهشان را از شما می‌دزدند و سعی می‌کنند به جایی به جز چشمان شما خیره شوند. کارشناسان تشخیص زبان بدن این عمل را یکی از اصلی‌ترین رفتارهای افراد دروغگو، پنهان‌کار و افرادی که به‌شدت احساس گناه می‌کنند می‌دانند. ذهن می‌داند که چشم‌ها می‌توانند حقیقت درونی و طرز تفکر افراد را آشکار کنند (به طور مثال باز شدن مردمک چشم به هنگام هیجان و شادی)؛ بنابراین وقتی هنگام مجادله یا حتی پرس‌وجویی عادی احساس شود که ممکن است در نگاهشان عذاب وجدان، دروغ و ترس دیده شود سعی می‌کنند این نگاه را به سویی دیگر منحرف کنند.

افراد خیانت‌کار هنگامی به آنها ابراز محبت می‌کنید و یا از اعتماد نسبت به آنها صحبت می‌کنید، به شما و چشمانتان خیره نخواهند شد چرا که برخی به دلیل خیانت و برقراری روابط پنهانی از شما خجالت کشیده و به دلیل آسیب به عواطف شما احساس گناه می‌کنند و می‌خواهند این حس را از شما پنهان کنند.

3. نیشخند زدن به هنگام ابراز علاقه و یا انتقاد از آنها
یکی از نشانه‌های روابط سالم که هر دو طرف به یکدیگر علاقه‌مند بوده و تلاش برای تقویت رابطه هستند، انتقادپذیری و سعی در حل کردن مشکلات است. همچنین اگر شریک شما به شما متعهد بوده و شما را دوست بدارد، در هنگام ابراز علاقه او نیز به شما علاقه‌اش را ابراز کرده، محبت شما را به‌گونه‌ای جبران می‌کند. یکی از روش‌های تشخیص خیانت زن از روی چهره این است که اگر به این افراد علاقه نشان دهید، پاسخی محبت‌آمیز دریافت نخواهید کرد و برخی اوقات با نیشخند یا جملات کنایه‌ای مواجه خواهید شد.


نیشخند زدن در روان‌شناسی زبان بدن به معنای کوچک شمردن مبحث و یا تحقیر فرد مقابل است و یک واکنش طبیعی و ناخودآگاه به‌حساب می‌آید. فرد خیانت‌کار به دلیل عدم تعهد و وفاداری خود به طور ذاتی می‌داند که عشق مفهومی خیالی است و وفاداری حقیقت ندارد؛ بنابراین شنیدن جملات عاشقانه برای این افراد بیهودگی تلقی می‌شود و در نتیجه نیشخند به همراه دارد. همچنین اگر از شریک زندگی خود و از رفتار ناشایست او انتقاد کنید، واکنش او نسبت به مسئله نشان می‌دهد که چه اندازه برای شما و احساستان ارزش قائل است، اگر در این شرایط با طفره رفتن، کم‌اهمیت شمردن و یا واکنشی عصبی مواجه شدید بدانید که محبت شریک زندگی‌تان نسبت به شما کم شده است و بهتر است هرچه سریع‌تر برای بهبود رابطه اقدام کنید.

4. جویدن ناخن و لب
یکی از روش‌های تشخیص خیانت زن از روی چهره و رفتار بدن آنها توجه به نشانه‌هایی ناشی از اضطراب و استرس است که در گذشته وجود نداشته‌اند و تنها مدتی است که احساس می‌کنید همسر شما دائماً از موضوعی نگران و مضطرب است که از توضیح آن سرباز زده و آن را از شما پنهان می‌کند. جویدن پوست و ناخن یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین نشانه‌های اضطراب و استرس هستند. اگر در هنگام پرس‌وجو از تغییر رفتار آنها، هنگام نزدیک‌شدن به تلفن همراهشان و یا هنگامی که گوشی آنها زنگ می‌خورد این رفتار مضطربانه را مشاهده کردید، سعی کنید علت رفتار را جویا شوید و در صورت بروز مشکلات و شواهدی که از آنها نام بردیم، با مشاور روابط مشورت کنید تا در صورت امکان کمک کنید تا روابط پایدار بماند.

Û±Û·-Û°Û´-Û±Û±-images.jpg


نشانه‌های خیانت زنان چیست؟
از نشانه‌های خیانت زنان می‌توان به همراه داشتن دائمی تلفن همراه، ملاقات‌ها و تماس‌های پنهانی، توجه بیشتر به ظاهر نسبت به گذشته و دروغ و پنهان‌کاری اشاره کرد.

چرا برخی زنان به همسر خود خیانت می‌کنند؟
خیانت زنان به مردان ممکن است ناشی از سرد شدن روابط، عدم دریافت توجه کافی از شریک زندگی خود، کاهش اعتمادبه‌نفس، تنوع‌طلبی و بی‌علاقگی نسبت به تعهد باشد.

راه‌های تشخیص خیانت از روی چهره چیست؟
عدم برقراری ارتباط چشمی یکی از راه‌های تشخیص خیانت از روی چهره است. سایر موارد تشخیص خیانت زنان از روی چهره را در مقاله ذکر کرده‌ایم.

راه‌های تشخیص خیانت از روی رفتار چیست؟
رفتارهای زن و مرد خیانت‌کار نشانه‌های خاصی دارد که تشخیص آنان برای همه افراد ساده نیست. در مقاله به روش‌های تشخیص خیانت از روی رفتار و چهره اشاره کرده‌ایم



نشانه های افراد خیانتکار
افراد خیانت‌کار تلفن همراه خود را همیشه، حتی در حمام و سرویس بهداشتی نزدیک خود نگه می‌دارند.
افراد خیانت‌کار سابقه دروغگویی و پنهان‌کاری دارند.
افراد خیانت‌کار ملاقات‌ها و تماس‌های تلفنی پنهانی و طولانی دارند.
افراد خیانت‌کار در صورت پرس‌وجو از رفتار اشتباهشان از پاسخ درست طفره رفته و خشمگین و عصبی برخورد می‌کنند.
افراد خیانت‌کار دائماً از شما و رفتارتان ایراد گرفته و شما را به خیانت متهم می‌کنند.
افراد خیانت‌کار علاقه‌ای به برقراری رابطه جنسی با شما نداشته و رفتاری سرد و بی‌عاطفه دارند.
افراد خیانت‌کار سابقه خیانت داشته و یا در روابط بسیار زیاد اما کوتاه‌مدت بوده‌اند.


تشخیص خیانت مردان

مطالعه جدید محققین نشان می‌دهد که دست‌کم در گروه مطالعه، زنان توانایی معناداری برای تشخیص مردان با سابقه خیانت در رابطه آن هم فقط از روی یک عکس دارند، توانایی که مردان در مورد زنان ندارند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پاپ‌ ساینس؛ محققین به تازگی مدعی شده‌اند که زنان، در مقایسه با مردان، توانایی بالاتری در تشخیص افراد خائن دارند.

محققین سابقه روابط 189 نفر سفید پوست بزرگسال را مورد بررسی قرار دادند. سپس از آن‌ها عکس گرفته و این عکس‌ها را به 34 مرد و 34 زن بزرگسال نشان دادند. از این افراد خواسته شد تا تصمیم بگیرند که کدام افرادی که در عکس‌ها می‌بینند، سابقه‌ای از خیانت در روابط دارند. به گفته محققین، شرکت‌کنندگان زن، درصد نه چندان زیاد اما معناداری از مردانی را که سابقه‌ای از خیانت در رابطه خود دارند تشخیص می‌دهند. این در حالی است که مردان، نمی‌توانند حدس درستی در این رابطه در مورد زن‌ها بزنند و در واقع، آن‌ها نمی‌توانند به درستی، وجود سابقه خیانت را در زندگی زنی که تصویرش را می‌‌بینند، حدس بزنند.

وقتی از زنان در مورد دلیل حدس‌هایتان سوال شد، آن‌ها به ویژگی‌های مردانه در چهره اشاره کردند که از آن جمله، می‌توان به چانه‌های مربعی مردان اشاره کرد. بنابراین،‌ شاید باید خانم‌ها در مورد مردان با چانه‌های مربعی بیشتر مراقب باشند! در واقع پیش از این هم مطالعاتی در این زمینه انجام شده که می‌تواند تاییدی برای این نظر باشد. اما مردان، ‌معمولا زنانی را دارای سابقه خیانت می‌دانند که چهره‌های جذاب‌تری دارند که معیار درستی نیست و هیچ همبستگی با خیانت در رابطه ندارد.

محققین این مطالعه می‌نویسند: «ما به این نتیجه رسیدیم که احساس خیانت در رابطه از روی چهره، ‌می‌تواند تا حدی در واقعیت ریشه داشته باشد. حداقل در مورد زنان این‌ طور است و این ویژگی ممکن است به افراد کمک کند تا در مورد افرادی که شناخت کمی از آن‌ها دارند،‌ بهتر تصمیم بگیرند که آیا می‌تواند فرد مناسبی باشد یانه.»

هر چند این نتایج جالب به نظر می‌رسند، اما اطلاعات به دست آمده از این مطالعه بسیار محدود است و نمونه‌ها برای به دست آوردن یک رابطه همبستگی معنادار بسیار کوچک هستند. به همین دلیل،‌ باید منتظر نتایج جالبی که سایر محققین با نمونه‌های بزرگ‌تر به دست خواهند آورد باشیم.
 

بالا