مجله خبری

Guest
خوردن بادمجان در بارداری بر رنگ نوزاد در آینده اثر گذار است و سبب تیرگی پوست می شود: مصرف بادمجان باعث می شود تا پوست بچه تیره شود. البته تیرگی نه به آن معنی که تصور کنید پوست سیاه یا سبزه تیره می شود. اما در هر حال مصرف آن پوست بچه را تیره می کند. بنابراین مصرف آن زیاد توصیه نمی شود.

بادمجان از جمله مواد غذایی با ارزش است که به دلیل غنی بودن از فولات و اسید فولیک برای سلامت جنین مفید بوده و همچنین خطر نقص مادرزادی را کاهش می دهد و نیز مصرف آن در رشد گلبول های قرمز نقش دارد. مصرف بادمجان در بارداری از جهاتی مفید است و خاصیت های زیادی دارد ولی با وجود داشتن مزایای زیاد عوارضی هم دارد که بهتر است در این دوران از مصرف بیش از اندازه آن خودداری شود. همانطور که گفته شد بادمجان به دلیل داشتن فیتوهورمونها ممکن است منجر به سقط جنین شود و به همین دلیل مصرف زیاد بادمجان در بارداری توصیه نمیشود.

با دانستن مزایا و مضرات بادمجان در بارداری میتوان آن را به نحوی درست در رژیم غذایی گنجاند. به عنوان مثال میتوان برشهای نازکی از بادمجان را در یک تابه با روغن زیتون تفت داده و با سایر گیاهان آن را مصرف کرد. نکته مهم این است که بادمجان را به هیچ وجه نباید سرخ کرد زیرا ممکن است به افزایش وزن، اسیدیته، سطح کلسترول بالا و دیگر ناراحتی‌ها منجر شود. زنان باردار باید به خاطر داشته باشند که در صورت سابقه حساسیت بهتر است در دوران بارداری از بادمجان استفاده نکنند.

بادمجان برای زنان باردار فواید زیادی دارد اما مطالعات اخیر نشان داده‌اند که بهتر است آن را در سه ماهه‌ی دوم و سوم بارداری مصرف کنید زیرا در سه ماهه‌ی اول احتمال بروز سقط در اثر هورمون گیاهی موجود در آن وجود دارد.



 

پاستیل کِرمی?

Guest
من ی دو سه باری خوردم نمیدونم دیگ نکنه نوشابه مشکی ام پوست بچرو سیاه میکنه?
 

دختر جذاب

Guest
وااای یادم انداختی??قربونت خوبم هیچی سلامتی امشب پرسیدم چه خبر از ماسک رضا میکه میرسه بالاخره??میکه زمستونه جاده ها یخیه دیر میرسن
آره امروز شنیدم ماسه و نمک دارن میبرن بین مسیر تهران احتمالا میخوان جاده رو درست کنن???
خداروشکر که خوبی عزیزم??
 

بالا