بی حس شدن انگشتان پا به چه دلیل است؟

  • شروع کننده موضوع sepiar
  • تاریخ شروع

sepiar

Guest
با نشستن در وضعیتی که فشار زیادی به اعصاب وارد می کند یا جریان خون را کاهش می دهد، ممکن است فرد درگیر بی حسی انگشتان پا شود. با این حال، بی حسی طولانی مدت یا غیر قابل توضیح، ممکن است نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد.
بی حسی طولانی مدت یا احساس سوزن سوزن شدن در پاها، ممکن است به دلیل شرایطی مانند مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)، دیابت، بیماری شریان محیطی یا فیبرومیالژیا باشد. این احساس ممکن است در کل پا، زیر زانو یا نواحی مختلف پا احساس شود.

چهارزانو نشستن به مدت طولانی، ممکن است باعث بی حسی و گزگز شدن پاها گردد. غالباً، پاهای فرد، به دلیل نامناسب بودن پوزیشن بدن، به طور موقت بی حس می شود. با این حال، بی حسی مزمن یا طولانی مدت در پا تقریباً همیشه نشانه یک بیماری زمینه ای است.

بی‌ حسی انگشتان پا

خواب رفتن انگشتان پا یک مشکل شایع است که به کاهش و یا از دست دادن کامل حس در پا اطلاق می‌شود. این بی‌حسی در اغلب موارد هیچ‌چیز نگران‌کننده‌ای نیست و ممکن است تنها به دلیل فشار بر عصب در اثر نشستن نامناسب باشد.
اما در برخی موارد بی‌ حسی انگشتان پا یک بیماری مخفی جدی‌تر را نشان می‌دهد. بی‌ حسی در پا و انگشتان پا اغلب با سایر علائم مثل درد، احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن (خواب رفتن یا قلقلک) یا احساس خارش همراه است.

علت بی حسی انگشتان پا​

شرایط مرتبط با بی حسی پا:

1_ دیسک کمر و بی حسی پا​

کمر و سیاتیک: مشکلات در ناحیه کمر، مانند شکستگی یا فتق دیسک های ستون فقرات، می تواند باعث فشرده شدن اعصاب مربوط به پا و بی حسی یا اختلالات حسی شود. به تحریک عصب سیاتیک، که از کمر به پاها منتهی می شود، سیاتیکا می گویند. اگر این عصب تحریک یا فشرده شود، ممکن است فرد بی حسی یا گزگز را در پاهای خود تجربه کند.

2_ جراحت

صدمات ناحیه تنه، ستون فقرات، پهلوها، مچ پا و پا می تواند به اعصاب فشار وارد کند و باعث بی حس شدن پا و پاها شود.


3_ دیابت

برخی از افراد دیابتی دچار نوعی آسیب عصبی به نام نوروپاتی دیابتی می شوند. نوروپاتی دیابتی می تواند باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن و درد در کف پا و در صورت شدید بودن، در قسمت های بالایی پاها نیز شود.

آنژیوگرافی پای دیابتی نوعی روش تشخیصی برای بررسی مشکلات به وجود آمده در پای بیماران مبتلا به دیابت است و به روش های مختلفی قابل انجام است.


4_ حالت بدنی​

عادت های وضعیتی که به اعصاب فشار وارد می کنند، یا جریان خون را در اندام تحتانی کاهش می دهند، شایع ترین علت بی حسی موقت در پاها است. بسیاری از مردم می گویند پایشان “به خواب رفته است” و اصطلاح پزشکی آن پارستزی گذرا (موقت) است.
در ادامه مطلب 9 علت بی حسی انگشتان پا امده برای مشاهده .
 

بسته شد

Guest
سوال بپرسیم بلدید یانه فقط تبلیغ میکنید
 

nili

Guest
یهویی بی حس شدنه سر واسه یکی دو دقه
یا بی حس شدن دستو پاها بصورت مکرر
نمیدونم از ویتامینه
از چربیه
یا ام اس ?
میگن اگه طولانی بشه خطر ناکه
اونم خیلی از اوقات بخاطر ضعف ماهیچه است
یکی دو دقیقه که لابد بخاطر بی حرکت نگه داشتنه اون اندامه
نه بابا نگران نباش چیزی نیس تا اونجایی که اطلاع دارم
 

بسته شد

Guest
میگن اگه طولانی بشه خطر ناکه
اونم خیلی از اوقات بخاطر ضعف ماهیچه است
یکی دو دقیقه که لابد بخاطر بی حرکت نگه داشتنه اون اندامه
نه بابا نگران نباش چیزی نیس تا اونجایی که اطلاع دارم
چن روزه کلا بدنم ریخته بهم همه جام دردای عجیب غریب ازخودش نشون میده
فک کنم از اعصابه

مرسی از اطلاعاتت❤️❤️❤️
 

بالا