بهتر کردن صدا در ویس گوشی

وضعیت
این موضوع قفل شده است

سرنوشت

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 3, 2023
جنسیت
خانم

اولین ترفند بهتر شدن صدا درویس دلیل خودرابدانید​

اگر می خواید که بهتر صحبت کنید، خیلی نگران صدای خودتون نباشید! یکی از گویندگان مطرح کشور ،که صدها کتاب صوتی مشهور را ضبط کرده و گوینده تبلیغات تلویزیونی هم هست، یک جمله قشنگ داره که میگه: “امکان داره شما موقع سخنرانی تون ترس داشته باشید، یا حتی بدترین صدای دنیا روداشته باشید، اما بازهم به دلیل داستانی که برای گفتن دارید، موردتوجه افراد زیادی قرار بگیرید.

ازاونجا که محتوا پادشاه هست، سعی کنید زمان زیادی صرف کنید تا اون چیزی که به شنونده منتقل کنید روبه بهترین شکل ممکن تهیه، و تنظیم کنید. وقتی اولین ترفند بهتر شدن صدا در ویس یعنی، دلیلتون مشخص شد خود به خود ، کلامتون هم ، روح پیدا میکنه و باحس و حال تر میشه.

تلفظ صحیح رو یاد بگیرید​

واضح و شمرده صحبت کردن مهم‌ترین جنبه‌ی خوب صحبت کردنه. شما باید به تک‌تک کلماتی که می‌گید، توجه داشته باشین و اونا رو درست تلفظ کنید.برای اینکه صحیح جمله ای رو تلفط کنید ، باید دهنتون به اندازه کافی ، بازوبسته بشه که کلمات خوب ادا بشن.

گاهی اوقات بعضی کلمات رو افرادی بهتون میگن خوب تلفظ نمیکنید، اما ممکنه قبول نکنید و اما وقتی صدای ضبط شده خودتون رو ، گوش میکنید .تازه متوجه میشید که درست گفتن و شما خوب کلمات رو ، تلفظ نکردید. برای رفع این مسئله ، حتما تلفظ صحیح کلمه رو از کسی که گوینده هست ببینید و اون تلفط صحیح رو تکرار کنید . تا زمانی که متوجه بشید که مشکلتون ؛ حل شده.

وقتی برای گوش دادن به خود کنار بگزارید​

چطور صدامون رو توی ویس بهتر کنیم


خیلی از مردم از گوش دادن به صدای خودشون متنفرند، شاید دلیل عمدش این باشه که ، فکر میکنن صداشون بده. اما این مورد رو باید بدونید که طبق گفته ، بهترین گوینده ها که پرورش یافته ترین صداها رو دارن ،صدای خوب یا بد وجود نداره . وهمه ی صداها به نوعی خوبن ومهم ترین نکته برای بهترکردن صدا ، کار کردن برای تقویت صدا وحنجره هست.

پس ضبط کردن صدا و گوش دادن مجدد به اون می تونه به ما کمک کنه تا بتونیم بفهمیم کدوم نحوه گفتن ما بهتر و مناسب تره . وکجا باید دقت بیشتری به خرج بدیم.وحتی کجای صدا برخلاف تصورمون که میگیم خوب نیست ، عالیه.

سرعت گیر صدا داشته باشید​

آهسته و شمرده صحبت کردن به شما این امکان رو می ده، تا کلمات خودتون رو به بهترین شکل کنار هم قرار بدید، جمله بندی کنید و قادر باشید کلماتی که مهم ترند تاکید بیشتری کنید. به عنوان مثال وقتی میخواید انگیزشی و محکم صحبت کنید.ازکلمات کوتاه با لحن پرانرژی استفاده کنید. وقتی هم میخواید آروم ویس بدید، خوب فاصله و تاکید بیشتر میتونه کمک حالتون باشه.

برای بهتر شدن صدا در ویس گوشی آرام و شمرده صحبت کنید​

تند تند حرف زدن عادت چندان خوبی نیست. چون ممکنه دیگران نتونن صحبتتون رودنبال کنن. یا حتی متوجه نشن چی می‌گید. این موضوع باعث می‌شه تن صداتون جذاب به نظر نرسه و در نتیجه به ادامه‌ حرف‌های شما گوش ندن.

، ادای درست کلمات و ایجاد وقفه بین جمله ها، تأثیرش رو بر جذاب به نظر رسیدن تن صداتون می‌زاره. همین طور لحن صدا نباید بیش از حد آهسته و کش‌دار باشه. خیلی آرام و کند حرف زدن هم برای مخاطب خسته‌کننده و یکنواخت میشه و باعث ‌می‌شه به حرف‌هاتون گوش نده. پس حد اعتدال رو رعایت کنید.

صدای خودرا بالاوپایین کنید​

برای داشتن تن صدای جذاب، باید صداتون روبالا پایین کنید. صدای لرزان و ضعیف، این پیام را به طرف مقابل منتقل می‌کنه که اضطراب دارید و تسلط ندارید. درصورتی که بالا پایین کردن صدا باعث میشه ، این حس رو به مخاطبتون وارد کنه که شما رو یک فرد مسلط و با اعتماد به نفس بدونه.

بلند بلند حرف بزنید تا …​



چطور صدای خودرا درویس خوب کنیم




خیلی مهمه که با صدای بلند و واضح صحبت بکنید. منظور از صدای بلند صداییه که به وضوح شنیده بشه. بنابراین سعی بکنید صدای خودتون را بالا ببرید.

اگر با صدای آروم یا مِن‌مِن کردن حرف بزنید،بقیه حرف‌تون را قطع می‌کنن یا شما را نادیده می‌گیرن.توی مکالمه هم این طوره که؛ اگر شما با صدای بلند و رسایی صحبت نکنید، قطعاً مخاطب شما رو جدی نمیگیره و نمی‌تونیداون طوری که می‌خواید روی مخاطبتون تاثیر بزارید. و بعضا از شما به عنوان فردی که ازنبود اعتماد به نفس رنج میبره ، یاد میکنن.

البته باید به این نکته هم توجه کنید که صحبت کردن با صدای خیلی بلند، همیشه هم ضرورت نداره و گاهی می‌تونه اثر منفی داشته باشه و مخاطب را از شما دلزده کنه! پس کاملا مراقب باشید .و همون طور که اگر آموزشهای مدیر بیان رو دنبال کرده باشید ، متوجه میشید که هیچ چیز به اندازه حد وسط در هر نکته ای خوب نیست . و همیشه بهترین چیز هم اگر زیاده روی درش بشه ، تبدیل به ضدش میشه.

با اين معجون صداي‌تان را مخملي كنيد​

اگر مي‌خوايد به جرگه خوش‌صداترين افراد درآييد و صدايي نرم و مخملي و بدون خش داشته باشين ،بد نيست به اين نسخه توجه كنيد. طبق تحقیقات دانشگاه برکلی، بسياري از درمانگران شيوه‌هاي طبيعي نوشيدن معجون شيرانجيررو توصیه میکنن چون باعث، تقويت حنجره و نرم شدن صدا میشه. براي تهيه اين معجون كافيه انجير خشك شده رو در مقداري شير تازه بجوشونید و متناسب با حجم اون1 تا 2 قاشق آرد و یک قاشق دارچين یا آویشن ،اضافه كنيد. این معجون اگر برای مدتی ، مستمر مصرف بشه ، مثل حالت روغن کاری برای حنجره ، کیفیت صدارو افزایش میده . باور ندارید ! پس امتحان کنید تا تاثیرش رو متوجه بشید.



نکته تکمیلی​

یکی از راه‌های مؤثر برای بهبود صداتون اینه که موقع تمرین روبه‌روی آینه وایسید و به نکات زیر توجه کنید:

  • سعی کنید دهنتون رو باز نگاه دارید . می‌تونید این کار را با خمیازه کشیدن، زمزمه کردن جمله ای ویا ماساژ دادن گلو با انگشتتون انجام بدید.
  • با خارج کردن کامل هوا از ریه‌ها و کشیدن هوا به داخل و حبس کردن اون در سینه به مدت ۱۵ ثانیه وبعد تخلیه‌ی مجدد اون، ظرفیت تنفس خودتون روافزایش بدید
  • با گفتن جملاتی که کلمات مشابهی دارن، چرخش زبان رو توی دهان را تمرین کنید.
سعی کنید روی ادای درست کلمات از یک مربی و دوست خوب وقابل اعتماد کمک بگیرید.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا