بردگی علمی از نظر آقای محمد

  • شروع کننده موضوع Luna
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

Luna

Guest
?صحبت های دکتر سعید محمد :

غربی‌ها دقیقا اومدن دست گذاشتن رو یه سری نقاط خاص، تکنولوژی رو از آن خود کردند و اتفاقا جالب هم هست اینو شما بدونید که این تکنولوژی رو که از آن خود کردند، اینو توسط ماها انجام دادن!
یعنی جوانان ما، دانشجویان ما، نه اینکه برن خارج از کشور اونجا بخوان درس بخونن که اون هم هست ولی حتی در داخل، دانشجوی داخل کشور هم وقتی تز میخواد بنویسه اول از همه سوال می کنه که چه مقاله آی.اس.آی تنظیم کنم که اونوریا چاپش کنند و میگه باید در مرزهای دانش باشید، میره در مرز دانش حرکت کنه، به کجا میرسه، جایی میرسه که او نیاز داره نه جایی که ما نیاز داریم!
اما امروز شاید یک صنعتی در کشور مغفول مونده باشه و این صنعت سالها پیش توسط غربی‌ها اختراع شده باشه و الان دارن بهره‌برداری می‌کنند ولی ما نداریمش، برای ما اون در مرز دانشِ، منتها ما داریم چه می‌کنیم؟! جوونها رو سوق میدیم به سمت اینکه ببینید اونها چه میخوان، برای اونها مقاله بنویسید که آی.اس.آی چاپ کنن که شما تز دکترات تایید بشه و دکترا بگیری!
این یک جور بردگی انسانی هست، بردگی علمی هست که متاسفانه همه کشورهای جهان سوم در داخل این دام افتاده و دارن تلاش می‌کنند که هی مقاطع شون بره بالاتر در جایی که برای کشور هیچگونه مشکلی حل نمیشه، ما خب دقیقا اینو برعکس کردیم و درخواستمان هستش که عزیزان مون در خارج از کشور اگر در هر بخشی که میتونن کمک بکند تو این عرصه ها کمک ما بکنن
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا