باران از ایران رفت ...

  • شروع کننده موضوع ملیحه
  • تاریخ شروع

ملیحه

Guest
254451_487.jpg


شامپانزه باغ وحش ارم معروف به "باران" برای ادامه زندگی، ایران را به مقصد کنیا ترک کرد. این بچه شانپانزه در ساعت ۲۳ امشب از طریق فرودگاه امام راهی قطر و بعد از توقف کوتاهی عازم کنیا خواهد شد.

سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی تفریحی ارم سبز، در مراسمی که ظهر امروز برای خداحافظی با باران برگزار شد، گفت: از زمانی که باران در اختیار مجموعه ارم قرار گرفت در همان مقطع کمیسیون‌هایی تشکیل و افراد متخصص در حوزه محیط زیست دامپزشکی و... حضور داشتند و به این جمع‌بندی رسیدند که باران باید در یک یتیم‌خانه بزرگ شود.

چرا باران از ایران رفت؟​

این شامپانزه پس از تولد در سال ۹۶ به‌دلیل نارس بودن به‌صورت خانگی نزد ایمان معماریان - دامپزشک سابق ارم- نگهداری شد و پس از حواشی زیاد سرانجام به باغ وحش ارم منتقل شد و حالا به یک مرکز بین‌المللی نگهداری از شامپانزه‌ها در کشور کنیا منتقل خواهد شد.

باران و مربی اش در باغ وحش ارم


عملیات انتقال باران موفقیت آمیز بود​

به گزارش تابناک جوان، دامپزشک باغ وحش ارم در این باره گفت: عملیات انتقال باران لحظاتی پیش به بهترین شکل ممکن انجام شد. شانپانزه بلافاصله بعد از رسیدن به مقصد، در مرکزسوییت واترز «sweetwaters chimpanzee sanctuary» در کشور کنیا پذیرش خواهد شد. وی افزود: باران در ابتدا ۳ ماه قرنطینه خواهد شد که در این مدت به محیط آزاد هم دسترسی خواهد داشت، و بعد از پایان دوران قرنطینه می‌تواند به مجموعه تخصصی حیوانات دیگر اضافه شود. وی در ادامه درباره مرکز سوییت واترز گفت: این مرکز بین‌المللی یکی از ۱۸ مرکزی است که در ۱۲ کشور آفریقایی تحت یک مجموعه به‌نام «Pan African Sanctuary Alliance» قرار دارند و یک مجموعه تخصصی با بیش از ۸۰ سال سابقه که میزبان تعداد زیادی شانپانزه از کشور‌های مختلف است.

انتقال باران

لفظ یتیم خانه صحیح نیست​

دامپزشک باغ وحش ارم به استفاده از لفظ «یتیم خانه» واکنش نشان داد و گفت: استفاده از لفظ یتیم خانه صحیح نیست، این مجموعه بیشتر یک پناهگاه برای شانپانزه‌هایی است که امکان زندگی در زیستگاه خود را نداشته اند.
 

بالا