انواع استایل مانتو با شال و روسری زنانه

پرند اسکارف

کاربر جدید
عضویت
Jan 20, 2024
جنسیت
خانم
استایل زنانه به دلیل این که در نوع پوشش دارای تنوع بسیاریست، به همین جهت مدل ها و انواع مختلفی از هر تکه لباس زنانه را می توان به صورت های مختلف ست کرد. شال و روسری زنانه نیز مانند هر بخش دیگری از لباس زنانه دارای تنوع و گوناگونی بسیاری می باشد. به همین جهت بانوان شیک پوش، همواره به دنبال ست انواع مانتو با شال و روسری زنانه که مد روز نیز باشد، هستند. اما ست مانتو با شال و روسری زنانه برای انواع استایل زنانه کار چندان دشواری نیست و فقط به کمی سلیقه و خلاقیت نیاز دارد. عرضه کننده ی انواع شال و روسری زنانه با کیفیت می باشد که شما می توانید با خیالی آسوده خرید شال و روسری زنانه خود را از سایت فروشگاه انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم نکات مهم در ست کردن مانتو با شال و روسری زنانه را باهم بررسی کنیم. ما را تا انتها همراهی کنید.

نکات مهم در ست کردن مانتو با شال و روسری زنانه

مانتو زنانه یکی از انواع پوشش هاییست که در کشورهایی مانند ایران به دلیل وجود قانون حجاب اسلامی، الزامی می باشد. البته در سایر کشورها مانتو یک نوع پوشش و لباس رویه است که نه فقط خانم ها بلکه آقایان نیز از آن استفاده می کنند که مدل های مردانه کمی متفاوت از مانتو زنانه است. اما در ایران بیشتر خانم ها هستند که از مانتو زنانه استفاده می کنند و فقط افراد کمی آن هم در بین جوانان که به استایل های هنری یا هیپ هاپ علاقمند هستند، از آن استفاده می کنند.
شال و روسری زنانه نیز از جمله پوشش هایی هستند که مانند مانتو زنانه در ایران جزو قانون حجاب اسلامی محسوب می گردند. اما همین شال و روسری زنانه در سایر کشورها به منظور محافظت از پوست سر و مو در برابر گرد و غبار و باد و باران استفاده می گردد. برخی نیز برای ایجاد استایلی متفاوت از روسری زنانه یا شال زنانه به عنوان پوششی برای سر به جای کلاه استفاده می نمایند. اما آقایان شال یا روسری را برای ایجاد گرما یا داشتن استایل هنرمندی می پوشند.
موضوعیست که بیشتر خانم ها را درگیر آن کرده و بانوان شیک پوش به دنبال ست و استایل های جدید هستند تا همواره خاص و شیک به نظر برسند. نکته ای که در این جا حائز اهمیت است اینست که در مکان های مختلف و برای مراسم های گوناگون از شال باید استفاده کنیم یا روسری؟ کدام یک گزینه ی مناسب تری می باشند؟ با چه مانتویی شال بپوشیم و با چه مانتویی بهتر است روسری سر کنیم؟ چه رنگی بپوشیم؟ طرحدار یا ساده؟ و سوالاتی از این دست که شاید ذهن هر خانمی را درگیر خود کرده باشد. ما در این جا قصد داریم تمامی سوالات شما را در قالب انواع استایل زنانه بیان کنیم.

• استایل کاری

روسری زنانه برای استایل زنانه در مکان و محیط های کاری بسیار مناسب تر از شال است. روسری زنانه در کل یک استایل رسمی دارد و برای محیط کاری قطعاً داشتن تیپ رسمی به مراتب بهتر از سایر تیپ و استایل هاست. اما چطور این استایل را کامل کنیم؟ بهتر است از یک مانتو تک رنگ که مغزی دوزی شده باشد و مدل خاصی نیز نداشته باشد برای محیط کار استفاده کنید. اگر مانتو و شلوار ست باشد می تواند از مدل های مانتو کتی استفاده شود. اما اگر ست نبود، شلوارهای پارچه ای رسمی برای تکمیل ست مانتو و شلوار گزینه ی مناسبی می باشند.
روسری زنانه با طرح های خیلی ریز یا روسری حاشیه دار انتخاب خوبی برای استایل کاری می باشند. اما اگر مانتو شما مدل دار بود و کمی از حالت کتی یا رسمی خارج شده بود، می توانید از روسری های تک رنگ نیز استفاده کنید. با این کار از شلوغ شدن ست خود جلوگیری می کنید. استایل کاری از جمله تیپ هایی به شمار می رود که بهتر است ساده و به دور از شلوغی و طرح و رنگ زیاد باشد. هرچه لباس ساده تر، شیک تر ولی دقت کنید که سادگی شما را به مرحله ی بد تیپی نرساند. در نهایت استفاده از کفش های کالج طبی که روی سینه ی پا را تماماً پوشانده باشد می تواند استایل شما را تکمیل نماید.

• استایل رسمی

استایل زنانه در تیپ رسمی شباهت بسیار زیادی به استایل کاری دارد و فقط کمی متفاوت است. در استایل کاری به دلیل این که محیط کاریست و تمرکز بیشتر بر روی کار است و شما باید لباسی به تن کنید که کمترین مزاحمتی را در حین انجام کار برای شما داشته باشد، بنابراین باید لباس شما ساده تر در نظر گرفته شود. اما در استایل رسمی چنین نیست؛ یعنی شما می توانید از مانتوهای مدل دار و حتی طرح دار در استایل خود استفاده کنید. اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که در استفاده از طرح و رنگ و مدل زیاده روی نکنید تا از حالت رسمی بودن خارج نشوید.
روسری زنانه مانند استایل کاری، در این جا نیز بیشتر کاربرد دارد. یادتان باشد هرجا قرار است با رودربایسی و صاف و اتو کشیده بنشینید و معاشرت کنید، باید از روسری زنانه به عنوان پوشش سر و حجاب استفاده نمایید، چرا که بسیار رسمی تر از شال زنانه می باشد. البته بسیاری از شال هایی هم هستند که از نظر جنس و طرح و رنگ بسیار شیک و مناسب مجالس رسمی می باشند. اما ترجیحاً در یک جلسه ی رسمی، بهتر است ست مانتو زنانه به همراه روسری زنانه به تن کنید. در اینجا می توانید از شلوارهای پارچه ای چسبان و کفش پاشنه دار برای تکمیل استایل خود استفاده نمایید.

• استایل غیر رسمی

شال زنانه اما اگر در استایل رسمی کاربردی نداشت یا خیلی کمتر مورد استفاده قرار می گرفت، در این جا مصرف شال بیشتر از روسری می باشد. دلیل آن هم راحتی که در استفاده از شال زنانه وجود دارد، می باشد. به دلیل این که شال خیلی راحت روی سر قرار می گیرد و نیاز به گره یا کار خاصی ندارد و اصولاً استایل شال بسیار راحت تر و خودمانی تر از روسری می باشد، به همین علت بسیاری از افراد روسری را رسمی تر از شال می دانند.
استایل زنانه در تیپ غیر رسمی می تواند با شال زنانه که از جنس های مجلسی که کمی گران قیمت هم هستند مانند ژاکارد، ابریشم یا ساتن ابریشم انتخاب شود. برای مانتو نیز می توانید از انواع مانتوهای شیک نیمه رسمی خود استفاده کنید. مانتو نیمه رسمی یک مانتوییست که یا طرح و نقش بیشتری نسبت به مانتو رسمی دارد و یا مدل دار تر و با قدی بلند است. برای ست شال با مانتو در این استایل بهتر است از مانتوهای طرح دار و مدل دار به همراه شال تک رنگ استفاده کنید. برای شلوار نیز می توانید یکی از شلوارهای جین اسکینی یا لگ های ضخیم استفاده نمایید. انواع کفش های پاشنه دار یا کالج برای تکمیل استایل گزینه ی خوبی هستند.

• استایل مهمانی

شال و روسری زنانه در استایل مهمانی به یک اندازه می تواند مورد مصرف قرار بگیرد. در این جا نحوه ی استایل به سلیقه و نوع پوشش شخص بر می گردد. شما اگر در مهمانی می خواهید محجبه باشید بهتر است از روسری زنانه مجلسی استفاده نمایید. چرا که روسری این امکان را به شما می دهد که بتوانید آن را به صورت های مختلفی گره بزنید و حجاب خود را بهتر نگه دارید. شال نیز می تواند به داشتن حجاب شما کمک کند ولی اگر نیاز به پوشش بیشتری در قسمت گردن خود داشته باشید روسری بسیار پرکاربردتر است. اگر لباس مجلسی شما دارای یقه ی بازی می باشد بهتر است از روسری استفاده کنید و اگر یقه ی شما پوشیده است و لباس شما بلند است می توانید از شال نیز استفاده نماید. فقط دقت کنید که روسری یا شال را با توجه به طرح و رنگ لباس باید انتخاب نمایید. اگر لباس شما دارای طرح و نقش است بهتر آنست که از شال یا روسری های تک رنگ استفاده کنید. به جنس شال و روسری نیز دقت کنید که حتماً از ساتن یا ابریشم باشد.

• استایل دوستانه

ست مانتو با شال و روسری زنانه در استایل دوستانه کاری نه چندان دشوار است اما به این معنا نیست که هرچه دستتان می آید می توانید بپوشید. همچنان از همان قاعده ی طرح و تک رنگ باید پیروی کنید. یعنی اگر مانتو شما طرح دار است باید شال و روسری زنانه شما تک رنگ باشد و بالعکس. اما در استایل دوستانه از آنجا که شما قرار است در جمع دوستان و نزدیکان خود قرار بگیرید، پس می توانید از شال زنانه به جهت راحتی استفاده بهره ببرید. استایل زنانه در تیپ دوستانه با یک شال طرح دار از جنس ژاکارد یا ساتن نخ شروع می شود، به همراه یک مانتو تک رنگ که قد آن بسته به انتخاب شلوار می تواند بلند یا کوتاه باشد. اگر می خواهید از شلوار جین اسکینی یا انواع لگ استفاده کنید بهتر است مانتو زنانه شما بلند باشد ولی اگر یکی از شلوارهای بگ و نیم بگ یا راسته را می خواهید بپوشید، مانتو کوتاه شومیزی انتخاب بهتریست. یک تیشرت ساده زیر مانتو به همراه کفش کتانی استایل دوستانه و صمیمی شما را تکمیل می نماید. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال و روسری زنانه و دخترانه می باشد.

• استایل کژوال

استایل زنانه ای که ساده ترین و راحت ترین نوع استایل ها می باشد. یعنی شما خیلی راحت می توانید یک لباس بسیار ساده و راحتی را برای داشتن استایل کژوال استفاده کنید. استفاده از شال زنانه در استایل کژوال یا راحتی بسیار مرسوم تر از روسری می باشد. چرا که همانطور که در قسمت های قبل گفته شد روسری زنانه حس رسمی بودن را به استایل اضافه می نماید و ما در تیپ کژوال نیاز به رسمی بودن نداریم. پس با خیال راحت یک شال تک رنگ یا طرح دار نخی استفاده نمایید.
مانتو زنانه ای که برای استایل کژوال در نظر می گیرید بسته به طرح و نقش شالی که می پوشید دارد. اما در مجموع می توانید از شومیزهای تک رنگ مدل مردانه که این روزها بسیار مد شده و اورسایز هستند، استفاده نمایید. شلوارهای بگ یا نیم بگ یا حتی جین یا کتان راسته به همراه انواع کتانی می تواند در تکمیل استایل شما مفید باشد. کیف های کمری یا مدل کج برای راحت بودن نیز برای شما قابل استفاده است. اصل در این استایل راحتی و آرامش شما در حین زمانیست که لباس به تن دارید. اما دقت کنید که به سمت بد تیپی یا بدقوارگی لباس ها نروید.

• استایل دورهمی

اصول ست کردن مانتو با شال و روسری زنانه در استایل دورهمی کاملاً به سلیقه ی شخص بر می گردد و شما مجاز به خط شکنی و سنتی شکنی هستید. البته نه به این معنا که هر آن چه که در منزل به تن می کنید را هم در خیابان بپوشید یا لباس های غیرمتعارف به تن کنید، خیر. باید پوشش شما طبق اصول و عرف جامعه باشد اما دست شما در انتخاب لباس بازتر از سایر استایل ها می باشد.
استایل زنانه در ست دورهمی می تواند کاملاً شیک و مجلسی باشد و یا می تواند کاملاً کژوال و راحتی انتخاب شود. این کاملاً به سلیقه ی شما بر می گردد. اما اگر بخواهیم یک تیپ و ستی را به عنوان استایل دورهمی معرفی کنیم می توانیم این گونه بگوییم که: یک شال تک رنگ قواره بلند، به همراه مانتو کوتاه و تیشرت طرح دار و یک شلوار جین اسکینی یا بگ و کفش کتانی می تواند استایل دورهمی شما را تشکیل دهد. انتخاب موارد دیگر کاملاً سلیقه ای می باشد. اما بدانید که در استایل دورهمی قدرت انتخاب بیشتری دارید و می توانید لباس هایی را که در زمان های دیگر نسبت به استفاده از آن ها مردد هستید، در این جا با خیال راحت بپوشید.
جمع بندی
شال و روسری زنانه یکی از انواع پوشش هاییست که در کشورهایی مانند ایران، بانوان باید از آن به عنوان حجاب و پوشش سر استفاده نمایند. اما هر شخصی بنا به سلیقه و نظر شخصی خود می تواند در انتخاب هرکدام در زمان و مکان های مختلف نظری متفاوت داشته باشد. ولی بهتر است این انتخاب براساس اصول زیباشناسی و عرف صورت پذیرد. پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال و روسری زنانه در کشور می باشد، اگر قصد خرید شال و روسری زنانه دارید می توانید ابتدا از طریق سایت به بررسی قیمت شال زنانه و قیمت روسری زنانه بپردازید سپس به صورت حضوری و یا آنلاین خرید خود را انجام دهید.
 

بالا