آیا روماتیسم قلبی کشنده است؟

  • شروع کننده موضوع sepiar
  • تاریخ شروع

sepiar

Guest
بسیاری از خانواده ها با علائمی چون گلو درد و درد قفسه سینه و درد عضلانی و التهاب کودک به متخصصین مراجعه می کنند. این نشانه ها می تواند به علت تب روماتیسمی حاصل از ابتلا به باکتری های استروپتوکوکی باشد. این بیماری در صورت پیشرفت با آسیب به بافت های هم بند و اجزای قلب می تواند موجب روماتیسم قلبی شود. اما درمان روماتیسم قلبی آسان است با ما همراه باشید.

روماتیسم قلبی چیست؟​

روماتیسم قلبی یک بیماری است که به دریچه‌های قلب آسیب می زند و ناشی از تب روماتیسمی است. تب روماتیسمی ناشی از یک عفونت میکروبی گلو است که به وسیله یک باکتری به نام استروپتوکوک ایجاد می شود. روماتیسم قلبی می تواند به دریچه قلب آسیب برساند.

چه کسانی در خطر تب روماتیسمی هستند؟​

تب روماتیسمی در آمریکا شایع نیست، به جز در کودکانی که عفونت میکروبی داشته‌اند که درمان نشده یا به خوبی درمان نشده است. کودکان سن 5 تا 15 به ویژه اگر عفونت مکرر میکروبی داشته باشند، در معرض بیشترین خطر تب روماتیسمی هستند.

آیا تب روماتیسمی درمان می شود؟​

درمان مناسب عفونت گلودرد میکروبی یا گلودرد استروپتوکوکی بهترین راه برای پیشگیری از بیماری روماتیسم قلبی است. اگر روماتیسم قلبی گسترش یابد، متخصصان آن را با دارو درمان می‌کنند. اگر دریچه قلب آسیب دیده باشد، متخصصان قلب کودک ممکن است تعمیر یا تعویض دریچه قلب از طریق جراحی را پیشنهاد دهند.

 

بالا