آموزش کوتاه کردن ناخن گربه خانگی

  • شروع کننده موضوع مجله خبری
  • تاریخ شروع

مجله خبری

Guest
چگونه ناخن گربه و بچه گربه های خانگی را کوتاه کنیم؟ گربه ها حیوانات بسیار حساسی هستند و برخلاف اون چیزی که بعنوان گربه صفت بودن به گربه ها نسبت میدهند محبت و خوب حرف زدن و حتی بد رفتاری وکم محلی را درک میکنند و واکنش نشان میدهند.

کوتاه کردن ناخن گربه خانگی بسیارمهم است زیراباعث صدمه زدن به خودش وگربه های دیگر میشود. ما توضیحاتی را برای شما بازگومیکنیم که امیدوارم باعث راحت تر انجام دادن این کاربرای شما شود.

اولین و مهم ترین کاراین است که از ناخن گیر مخصوص گربه استفاده کنید.

ناخن گیر ماانسانها دارای تیغه نسبتا صاف و یکنواخت است ولی ناخن گیر گربه دارای قطری بیضی مانند خارگل است.

طبق نظریه کارشناسان رفتارشناسی حیوانات باید کوتاه کردن ناخن همیشه درزمانی آرام ودورازتنش ولذت باشد درغیراینصورت با چند چنگ وگازجانانه روبرومی شوید.

حالت او را تنظیم کنید آیده آل ترین زمان برای آشنای کردن گربه باناخن گیردوران بچگی گربه است .

گربه هابرای هرکاری که انجام میدهند دوست دارند تشویق شوند بهتراست هربارکه ناخن هایش رامیگیرید به اوتشویقی دهید تامقاومتش برای ناخن گرفتن کم شود.

یک صندلی دریک اتاق آرام انتخاب کنید که نزدیک پنجره نباشدکه حواس گربه به اطراف پرت شود.گربه را روی پایتان بنشینید و زمانی را انتخاب کنید که گربه خواب آلودباشدیا نیم ساعت ازخوابش گذشته باشد چون گربه هادوست ندارند موقع بازی ازسرعتشان کم کنی و ناخن هایش رابگیرید.

با پایش دوست شوید به ارامی یکی ازپنجه های گربه رابین انگشتتان بگیریدآنهاراتاسه شماره ماساژدهیداگرگربه پایش راکشیددستتان را محکم جمع نکنید فقط حالت او را دنبال کنید و به آرامی تماس انگشتانتان را با پنجه اش حفظ کنید.


او را باصدای ناخنگیر آشنا کنید تا با شنیدن صدای آن احساس راحتی کند به این صورت که اورابه روی پایتان بنشانید مقداری ماکارونی خام را درون ناخنگیر قرار دهید و در نزدیکی گربه خرد کنید.


هرگز ناحیه صورتی ناخن گربه را نگیرید

بخش صورتی که به QUICK شناخته میشود قسمتی است که عصب و رگ های خونی درآن جریان دارد هرگز این قسمت راکوتاه نکنید اگر احیانا کوتاه کردید با گازاستریل و چسب زخم جلو خونریزی را بگیرید.

توجه کنید هنگام کوتاه کردن ناخن گربه رابه صورتی روی پای خود بگذارید که رویش به سمت شما نباشد یکی از انگشتانش رابگیرید و پد پایش رافشاردهید تا ناخن را به خوبی مشاهده کنید حالا فقط تیزی ناخن راکوتاه کنید انگشتش را رهاکنید و به او تشویقی دهید اگر گربه تان واکنش نشان نداد یک ناخن دیگر را بگیرید اگر زمانی که گربه احساس راحتی ندارد ناخن دیگر را نگیرید. در ناخن گرفتن سرعت عمل داشته باشید گربه ها از اینکه ثابت در یک نقطه بمانند زود خسته میشوند. در دفعات اول دریک روز فقط یک پا را کوتاه کنید.


برنامه کوتاه کردن ناخن گربه

هر ده یا پانزده روز یکبار کافیست اگر خودتان از پسش بر نمی آیید از آرایشگر حیوانات کمک بخواهید.


آنچه نبایدانجام دهید

اگر گربه شما مقاومت کردصدایتان را بالانبرید و اورا تنبیه نکنید

زمانیکه شما ناراحت یا گربه پریشان است شروع به گرفتن ناخن نکنید.

عجله نکنید و به بخش صورتی ناخن دقت کنید.

تمام ناخن های گربه رادر یک جلسه کوتاه نکنید و درآخر ناخن های اورامرتب کوتاه کنید و از اسکرچرهای مناسب استفاده کنید
 

بانوی عمارت

Guest
این قرتی بازی هارو ندارم که
وقتی خوابه سریع ناخن هاشو میگیرم
وقتی بیدار شد دیگه همه چی تمومه ?
فقط این قسمت صورتی و سفید خیلی مهمه
اگه یکم از سفید بره اونور خونریزی میکنه
هنوزم تعجب میکنم?چطور نمیترسی?
 

بالا