آموزش کامل مسواک زدن گربه ها

  • شروع کننده موضوع مجله خبری
  • تاریخ شروع

مجله خبری

Guest
طریقه صحیح مسواک زدن برای گربه خانگی چیست و آیا باید دندان گربه را مسواک زد یا خیر؟ آنها هم درست مثل ما از بیماری لثه خرابی و درد مزمن رنج میبرند.
گربه ها بسیاری از غذاهایی که ما میخوریم و برای دندان مضراست را نمیخورند با این حال به خدمات دندان مثل مسواک زدن, جرم گیری و عکس برداری از دندان نیاز دارند تا ازروی هم انباشته شدن پلاک و جرم بر روی دندان پیشگیری شود.

شیوه مسواک زدن گربه

مقداری خمیر دندان روی مسواک قراردهید و اجازه دهید گربه آنرا بچشد و بو کند در مرحله بعد فقط بگذارید مسواک با دندان ها تماس داشته باشد بعد از اینکه گربه به اینکار عادت کرد و برای اینکار آماده بود لبهایش را کناربزنید تا دندانها و لثه ها را ببینید و تمیز کنید پشت دندانها را فراموش نکنید.

دهان گربه را بزور باز نکنید اینکار او را میترساند و مسواک زدن را به چالشی سخت تبدیل میکند .

نکته
خمیردندان انسانها دارای فلوراید هستند که انسانها بعد از مسواک از دهان بیرون میریزیم ولی گربه آنرا قورت میدهد پس از خمیر دندان مخصوص خودش استفاده کنید. درپت شاپ ها خمیردندان با طعم گوشت مرغ غذاهای دریای مالت وانیل نعناع و بادام زمینی وجود دارد بهتر است بدانید گربه شما به کدام طعم علاقه بیشتری دارد.

مسواک انسانها برای دهان گربه بزرگ و برسش زبر است از مسواک انگشتی و نرم استفاده کنید .

نکته ای که نباید فراموش کرد مسواک زدن را با بازی برای گربه تان جذاب کنید قبل و بعد از مسواک زدن با او بازی کنید و جایزه بدهید

Cat-Toothbrush.jpg
 

بالا