آموزش کامل جفت انداختن مرغ عشق

  • شروع کننده موضوع مجله خبری
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

مجله خبری

Guest
چگونه باید مرغ عشق را جفت انداخت؟ نحوه تولید مثل و تغذیه لازم برای مرغ عشق , در این آموزش قصد داریم که در خصوص جفت انداختن پرنده مرغ عشق توضیحاتی را ارائه کنیم. اول از هر موضوعی توجه داشته باشید که با قرار دادن پرنده نر در کنار مرغ عشق ماده ، نمی توان از جفت گیری مرغ عشق ها اطمینان حاصل کرد .

گاها دیده می شود که پرنده نر و ماده با یک دیگر ارتباط برقرار کرده ، اما حاضر به جفت گیری با یک دیگر نمی شوند ولی چنانچه به برخی موارد دقت شود، تکثیر و جوجه کشی از مرغ عشق ها برایتان بسیار راحت و آسان خواهد بود. در ابتدا موارد اساسی شامل: اغذیه مناسب ، أب زلال، وسایل بازی و محیطی ساکت را برای مرغان عشق فراهم نموده و منتظر واکنش ایشان به یک دیگر و جفت گیری مرغ عشق ها باشید . علاوه بر اینها، موارد دیگر را باید رعایت نمود از جمله: باید با انتخاب جفت مناسب (حدود یک سال سن داشته باشند ) ، کاهش تنش برقرار باشد ، استفاده از یک جفت مرغ عشق دیگر (جهت تحریک و بروز رفتارهای تولید مثلی) و افزایش تدریجی طول دوره نوردهی.

جهت افزایش قدرت باروری در مرغان عشق نر، به تغذیه ایشان با مکمل های مولتی ویتامین و ویتامین های E و D ، جوانه گندم و تخم کتان اقدام کنید.

در کنار تمامی موارد بیان شده باید دقت داشت: ایجاد شرایط پایدار و متناسب با زیست هر نوع حیوان یا پرنده ایی میتواند عامل مهمی در تکثیر و زاد ولد آنها باشداین شرایط به صورت عمده ناشی از پارامتر های:
  • انتخاب قفس یا لانه مناسب
  • تغذیه متنوع
  • تنظیم نور محیطی و تثبیت دمایی و تنظیم رطوبت هوا
  • محیط کم عبور و آرام و حوصله در جفت گیری پرندگان مزبور می باشد.
پس از آن که مرغان عشق به یک دیگر عادت نمودند ، در صورت آن که هم دیگر را به عنوان جفت پذیرفته باشند ، به جفت گیری خواهند پرداخت . در وهله نخست در جفت گیری مرغ عشق ، پرنده نر سعی می نماید تا خود را به مرغ عشق ماده نزدیک نموده و به تغذیه دهانی وی بپردازد . گاه نیز مرغ عشق نر ، اقدام به خودآرایی متقابل نموده یا پای خویش را روی پرهای دم پرنده ماده قرار می دهد .

آموزش جفت انداختن مرغ عشق


در هر صورت ، تلاش های اولیه پرنده نر با دوری و پرخاش ملایم مرغ عشق ماده روبرو می شود . سرانجام با تلاش مداوم پرنده نر ، مرغ عشق ماده آمادگی لازم را یافته و در مقابل تحریکات جنس نر ، تسلیم می گردد . در این هنگام ، پرنده ماده با دو پای خویش روی نشیمنگاه نشسته ، بدن خود را خم نموده و دم خویش را بالا می دهد . بدین ترتیب ، پرنده نر از آمادگی جنس ماده جهت جفت گیری آگاه می گردد . و جفت گیری مرغ عشق ها شروع می شود .

در ادامه ، مرغ عشق نر با دو پای خود روی پشت پرنده ماده سوار شده و پس از تثبیت ، آلت تناسلی خود را با عضو تناسلی پرنده ماده مماس می نماید . جفت گیری مرغ عشق ، زمان کوتاهی داشته و پس از پایان آن ، پرنده ماده نشیمنگاه را ترک می نماید . چنان چه مرغ عشق ماده آمادگی داشته باشد ( نزدیک به دوره تخم گذاری ) ، چندین بار در طول روز به جفت گیری می پردازد . در نهایت ، مرغ عشق ماده به لانه تخم گذاری پناه خواهد برد.

یکی از نشانه های جفت گیری صحیح مرغ عشق فضولات پرندگان ماده است که پیش از شروع تخم گذاری ، آبکی و زیاد شده و به علاوه پرندگان مزبور، دچار لرزش شدیدی می شوند .

پس از تخم گذاری پرنده جهت جوجه کشی می توان از روش طبیعی و با خوابیدن پرنده روی تخم ها و یا از روش مصنوعی و با استفاده از دستگاه جوجه کشی خانگی اقدام به جوجه کشی مرغ عشق نمود. دوره جوجه کشی مرغ عشق در حدود 18 تا 20 روز بوده و پس از بیرون آمدن جوجه ها از تخم می بایست تا حدود 3 روز جوجه ها را با آب و شکر تغذیه نمود تا انرژی لازم برای ادامه حیات را داشته باشند.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا