آموزش غیرفعال کردن نور آبی در ویندوز

  • شروع کننده موضوع مجله خبری
  • تاریخ شروع

مجله خبری

Guest
چگونه می توان در ویندوز 10 یا 7 فیلـتر نور آبی را فعال کرد؟ دانلود نرم افزار blue light filter برای کامپیوتر و نحوه فعالسازی تنظیمات فیلتـر نور آبی برای ویندوز و ios اپل

نور آبی یا به اصطلاح blue light یک نور ساطع شده از مانیتور می باشد که سبب خستگی چشم می شود و در هنگام شب نیز سبب ایجاد اختلال در خواب می گردد. با استفاده از روش هایی می توانید این نور را در مانیتور خود غیرفعال کنید.

ویندوز ۱۰​


یکی از خوبی‌های ویندوز ۱۰ امکان فیلتـر نور آبی در داخل سیستم‌عامل است. البته همه نسخه‌های ویندوز ۱۰ این امکان را ندارند و درصورتی‌که نسخه شما این امکان را نداشت مسیری که در قسمت ویندوز ۷ توضیح داده می‌شود طی کنید.
Action Center -> All Settings -> System -> Display
و درنهایت فعال کردن Night Light

ویندوز ۷​

ویندوز 7 به صورت پیشفرض این قابلیت را ندارد و باید برای این منظور از نرم افزارهایی مثل careueyes یا lightbulb و iris mini استفاده نمایید.

سیستم‌عامل ios​

ساده‌ترین را اول می‌گوییم. اکثر آی دیوایس های امروزی از فیلتـر نور آبی پشتیبانی می‌کنند. می‌توانیم تنظیم کنیم که نور آبی به‌طور اتوماتیک در ساعات شب فیـلتر شود:
Settings -> Display & Brightness -> Night Shift
در قسمت Night Shift می‌توانید مشخص کنید که در چه بازه زمانی شبانه‌روز، فیـلتر نور آبی به‌طور اتوماتیک فعال شود.
اما اگر بخواهید به‌صورت دستی Night Shift را فعال کنید هم راه ساده‌ای در پیش رو دارید. در کنترل سنتر ios، بر روی مستطیل تنظیم نور انگشت خود را فشار دهید (برای دستگاه‌های مجهز به فورس تاچ) و یا مدتی نگه‌دارید (برای سایر دستگاه‌ها) مستطیل تنظیم نور در کل صفحه نمایان شود و بعد روی آیکون خورشید مانند پایین صفحه با عنوان Night Shift کلیک کنید. با تکرار همین کار می‌توانید Night Shift را غیرفعال کنید.
 

بالا