مجله خبری

Guest
آیا مصرف میگو در دوران بارداری و شیردهی خوب است یا خیر؟ فواید و عوارض میگو برای زنان باردار و نیز زنان شیرده همچنین اثر آن بر نوزاد و جنین چیست

مصرف میگو در بارداری​

میل نمودن میگو در بارداری مانعی ندارد و به سبب ارزش غذایی بسیار بالا سبب تقویت بانوان باردار و جنین آنها می شود. البته باید اعتدال در مصرف را کاملا رعایت کرد. در هفته مصرف 340 گرم میگو به فاصله چند روزه مانعی ندارد و مفید است.

دقت داشته باشید در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن تضعیف می شود. به همین دلیل خوردن غذاهای دریایی آن هم به صورت خام یک اشتباه خطر آفرین است که خطر ابتلا به بیماری هایی همچون مسموم شدن و عفونت ها را در پی دارد.

نه تنها برای مادر بلکه برای جنین هم بسیار خطر دارد. بنابراین اکیدا توصیه می شود از خوردن نه فقط میگو خام بلکه بقیه غذاها دریایی مثل سوشی ، صدف، ماهی و سایر غذاهای دریایی به صورت خام خودداری کنید.

میگو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و امگا 3 می باشد و خوردن آن برای زنان باردار مفید است.خوردن میگو در دوران طولانی بارداری یکی از غذاهای لازم برای رشد طبیعی جنین است.

هیچکدام غذاهای دریایی را به به صورت خام و یخ زده نخورید
در مصرف آن ها افراط نکنید
غذاهای دریایی را مصرف کنید که دارای مقدار کمی جیوه باشند.


حتما نکات مطرح شده را در نظر داشته باشید در این صورت خوردن میگو عوارضی ندارد.

مصرف میگو در دوران شیردهی​

مصرف میگو در دوران شیردهی نیز همانند دوران بارداری اگر با رعایت نکات لازم همراه باشد مشکلی ندارد. حتما از سالم و تازه بودن میگو مطمئن شوید و میگو مانده و فاسد را به هیچ وجه مصرف نکنید. رعایت اعتدال را نیز فراموش ننمایید.

1620261468636.jpeg
 

بالا